/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
2 ansøgninger om ugen bortfalder 2012?
Fra : return
Vist : 1657 gange
200 point
Dato : 30-09-11 19:24

hej

har læst for noget siden at fra 1 januar 2012 bortfalder kravet om at mann som ledig skal skrive to ansøgninger om ugen ,men problemet er nu at jeg ikke kan finde det

måske der er nogen her der kan hjælpe med at finde noget om det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-11 20:40

Det må være her du har læst det

Citat
Aftalen betyder fx også, at kravet om, at jobcentret eller a-kassen skal pålægge ledige at søge to konkrete job som led i CV- og jobsamtalen, afskaffes. Frem for at fokusere på et bestemt antal jobansøgninger skal jobcentret eller a-kassen i stedet i forbindelse med CV- og jobsamtale vurdere, om den enkelte ledige har søgt et relevant og tilstrækkeligt antal job.

http://www.bm.dk/Beskaeftigelsesomraadet/Flere%20i%20arbejde/Afbureaukratisering/Politisk%20aftale%20om%20Vak%20med%20bovlet.aspx

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-10-11 00:50

vad nytter det, om du skriver 20 eller 2
stadig det samme f.i.s

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 01-10-11 10:43

nomore! Der kan, godt være en forskel på hvordan en sagsbehandler griber sagen an.
Problemet er at der ikke er helt klare regler for hvordan en sag skal gribes an.

Men som jeg læser det er det 190 fuldtidsstillinger til den nette sum af 19.000.000,-kr.
Dvs.39.9 tusind pr. abe/pr. måned, der sidder og sparker rundt med os, efter forgodtbefindende. Det er da en imponerende månedsløn.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 01-10-11 17:26

Det cirkus koster skatteyderne 26 millarder, jeg ved så ikke om mistet skatteindtægt samt overførselsindkomster er medregnet.

Lov eller ikke, folk bør vise at de er aktivt jobsøgende hele tiden, om ikke andet ved at sende uopfordret selv om det ikke helt matcher CV`t.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 01-10-11 21:46

Tak for svaret LuffeA.