/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Lån NU
Fra : AbsoluteBaby
Vist : 1804 gange
20 point
Dato : 22-05-03 16:03

Jeg og min kæreste og har et kæmpe problem.
Jeg er lige fyldt 18, den 21/5-2003.dvs LIGE!! fyldt 18..Jeg har allerede prøvet at ansøge om et lån på 20.000 hos danaktiv, forbrugslån mm. De vil bare ikke låne mig, selvom jeg går som enlig mor, fordi vi ikke er reg på samme adresse. HVOR kan jeg få et lån på 20 K??
Han kan heller ikke, for han er registreret div steder, men dog ikke i RKI !? og han kan ikke låne så meget som 1 kr, pga dan aktiv engang har sat ham i et eller andet, men IKKE RKI!
vi skal VIRKELIG bruge de 20.000 kr, da der er et barn på vej :(
Nogen der kender et sted de med garanti kan give en af os det?

Accepteret svar
Fra : gisele

Modtaget 30 point
Dato : 22-05-03 16:13

Hej
I kan evt. prøve posthuset. De låner ud på 15 min. Prøv at ringe til post danmark og spørg dem hvad der skal til. Jeg lånte engang kr.20.000 fra post danmark og havde en dårlig indtægt... Det ville være rart at høre hvad de siger, hvis du undersøger det.

Mvh
Gisèle

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 22-05-03 16:15

P.S. Tillykke med fødselsdagen!!!

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 22-05-03 16:38

Hej.

Jeg syntes ikke I skal begynde at låne penge på den måde, det er alt for dyrt.
Pengene er selvfølgelig gode nok lige her og nu, men de skal jo også betales
tilbage.

Tal hellere med jeres bank, der er renterne ikke så høje, som de er på div. kontantlån.

Held og lykke med den lille.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 22-05-03 16:41

Hvad med at prøve at gå i din bank???

Hvis de ikke vil låne dig snoldede 20000,- er det jo nok fordi de kan se at der IKKE er plads til det i jeres budget

mvh
Bantam

PS Hvad med en af jeres forældre, kan de ikke hjælpe lidt til økonomisk, hvis det er så svært

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 22-05-03 16:56

Jeg vil tilslutte mig Bantams svar gå ned i banken.. dels er det billigst og hvis i så senere skal låne penge til noget andet har i lånet samlet et sted i stedet for at have penge udestående diverse steder...

og ja hvis de afslår så er det virkelig fordi at i desværre ikke har råd til at låne dem

I kunne måske få en af jeres forældre til at kautionere hvis de ikke selv har økonomi til at hjælpe jer..

prøv evt. at skift bank det har hørt har hjulpet en del med at få lånt penge.

Tillykke med fødselsdagen i går og pøj pøj men den lille

MVh

Solgaard

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-05-03 16:58

Hold jer langt væk fra Danaktiv..og lignende..i kommer aldrig af med gælden.
Taler af erfaring, det kostede blod sved og tårer!!
De har en så høj rente at gælden bare stiger og stiger.
Nææh lad være med at have så høje forventninger til hvad jeres barn skal have, køb brugt og få aflagte ting og sager ved venner og familie. Barnet er jo fuldstændig ligeglad.
Grunden til at i ikke kan låne, er jo nok at jeres økonomi ikke kan "tåle" et lån.
Lad være med at gå i panik, det hele skal nok gå aligevel...så mit råd: Lad være med at låne penge lige nu, slå koldt vand i blodet.
Mange varme tanker
Sus

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 22-05-03 17:43

Hej

Det er rigtigt at det er dyrt at låne penge på posthuset, men hvis der ikke var andre muligheder, så ville posthuset være den sidste.

Mvh
Gisèle

Kommentar
Fra : AbsoluteBaby

Dato : 22-05-03 17:47

Omegalån, osv osv..Alle de "normale" steder, de er alle prøvet.Men vi ejer jo ik fast ejendom, kun lejelejlighed.og dem ejer vi jo ikke, og der er massere af plads i budgettet :) Bankerne vil ikke låne til nogen af os. Min kæreste fordi han jo havde de problemer der, og mig, ja fordi jeg tror de holder mig i samme boks som ham selvom vi ikke står på samme adresse eller har fælles økonomi i den forstand.
Og posthuset, det er handelsfinans, som er lig med den danske bank.. Og det ER vores bank :)
Men jeg tror det er ligemeget, min kæreste har åbenbart valgt en meget dramatisk måde, som jeg ikke kan tale ham fra. Så, men tak for hjælpen, jeg accepterer bare det første svar..Et eller andet skal jeg jo acceptere.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-05-03 18:02

Hvor er jeg 100% enig med Sus.

(Jeg tør ikke skrive mere om emnet, selvom jeg til daglig er financiel rådgiver i et pengeinstitut/bank. De 2 sidste gange jeg har prøvet, fik jeg så mange tæsk herinde, at jeg kan mærke det endnu.

Med venlig hilsen og tillykke med i går
Frank

Kommentar
Fra : wmg

Dato : 22-05-03 18:17

Hejsa.
Jeg ville bare lige skrive en lille kommentar til dig. Jeg kan virkelig godt forstå at i står og mangler pengene... Jeg er selv gravid og er på SU og det samme er min kæreste. Man står og mangler en masse ting, men en masse af dem må vi så undvære og klare os med det mest nødvendige. Desuden kan man idag købe en masse billigt og brugt... søge i gul og gratis,dba, efter gratis tøj osv. Der vigtigste er kærligheden, ikke de materielle ting. Et lån er en rigtig dum idé, og det er lige som at tisse i bukserne. Det luner kun et kort øjeblik og er meget ubehageligt bagefter....
Der er også lige en anden lille hage... din kæreste er registreret.. men ikke i RKI. Hvis han ikke er registreret der, er der ikke nogle alternative steder at man kan registreres således at andre steder kan se det. Det er ulovligt og ikke brugt i DK. Desuden ville det så også kun dit navn der stod på lånet og dig alene der skal betale hvis der sker noget... Det er en rigtig dum idé. At du ikke kan låne har ikke noget med din kæreste at gøre... jeres navne vil aldrig blive sammenkædet da i ikke har samme adresse. Jeg synes desuden ikke at din kæreste lyder alt for smart.. jeg ved ikke hvilken dramatisk måde at han vil løse problemet på... Men tag det dog roligt... Livet skal nok gå videre uden de penge og man kan altid finde en anden løsning.
Tillykke med fødselsdagen og held og lykke med det hele.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-05-03 19:03

Kan kun give wmg fuldstændig ret i det hun skriver!! Det er vist ikke den smarteste far du har valgt til dit barn!!
Tænk dig nu rigtig godt om ikke?
Ved godt at man føler sig verdensklog som 18 årig...men tro mig, det er man ikke.
Vi mennesker er nogle underlige nogen..vi kunne lære så meget af andre..men, vælger ofte at gøre vores egen erfaringer!!
Venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 22-05-03 21:07

Øø'øh hovsa,
Lad da lige være med at jokke til barnets far, han kan da ikke bære skylden alene.

Og hvor er det let at jokke på folk der er i økonomisk uføre, "glem at du ikke har råd, du er jo elsket" - jo tak, hvor stor er næringsværdien i et kærestebrev, et knus eller et knald. De har alle en herlighedsværdi, smager godt, men har det med at skærpe appetitten i stedet for at dulme den.

Har i overvejet at skifte bank ??
Jeg var selv blevet træt af Danske Bank og henvendte mig så i en anden stor bank, lagde kortene på bordet - ALT, og vi nåede frem til en god handel for begge parter - mit råd ?? bid skammen i dig og prøv en anden bank

Held og lykke

Kommentar
Fra : wmg

Dato : 22-05-03 21:30

Det er netop det der er pointen.. Der er 2 der skal bære ansvaret også det økonomiske. Men faren kan jo "desværre" ikke låne pengene da han står registreret i et, i min verden, ikke-eksisterende register. Så det vil sige at moren skal bære det økonomiske lån alene og står ret ugunstigt hvis de går fra hinanden, i og med de ikke er gift. Og der er altså alternativer... man behøver absolut ikke at købe babyudstyr for 20.000 kr. for at klare at få en baby...

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 22-05-03 21:40

Jeg har selv haft lån hos Danaktiv og det synes jeg nu ikke var det store problem, jeg betalte tilbage ( og klart renten er høj hvorfor skulle de ellers låne ud )

På det tidspunkt var jeg separeret og med to bæreposer i poten taget til Hvidovre, jeg efterlod mit hus, og måtte ty til Danaktiv, grundet en større gæld ( erhversgæld i Den Danske Bank ) havde jeg ikke andre muligheder.

Det hus min mand og jeg boede i blev først solgt 6 måneder efter og gælden indfriet i banken, men som sagt var nødt til at skulle have penge et eller andet sted fra i den mellemliggende tid.

Altså jeg havde ingen problemer med at låne selvom jeg på det tidspunkt var ledig, havde en gæld på 80.000, boede i lejet lejlighed .... Hvad er det din kæreste er registreret for ? Jeres økonomi må helt klart være i heftig uorden.

Et lån hos Danaktiv og andre vil jeg helt klart >>>ikke<<< anbefale, medmindre situationen er kritisk, men som en eller anden skrev .... man behøver ikke 20.000 kr. fordi der kommer barn.

Hvad indtægt har i begge p.t ?

Karina
P.S franksp - hvad du tidligere har fået "ballade" for at sige herinde - det skal du da bare blæse højt og elegant på - enhver er da i sin fulde ret til en mening i et forum hvor der er offentlig tilgængelighed !!!!!

Godkendelse af svar
Fra : AbsoluteBaby

Dato : 22-05-03 22:07

Tak for svaret gisele.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-05-03 22:19

Til Karina

Det var fordi jeg, som "bankmand", advarede en anden kandu-bruger, der var kommet i bundløs gæld, så vidt jeg husker omkring kr. 500.000 til at underskrive et "lånedokument" fra et bestemt Udlånsfirma som en hjælpende kandubruger anbefalede, fordi de var så gode og flinke. Det pågældende firma's rente, blev oplyst med månedlig rentetilskrivning, hvilket umiddelbart kan se tilforladeligt ud, men stadig dyrt. Og så advarede jeg med, at ved månedlig rentetilskrivning, skal den effektive rente udregnes på den måde med rente af renter rente, så i det aktuelle tilfælde ville den effektive rente komme op på 33% p.a. + et gebyr på kr. 150,00 pr måned.
Derfor sluttede jeg af med: "Lad være, du kommer aldrig ud af din gæld". Så fik jeg tæsk af den kandubruger der havde anbefalet det, samt af et par stykker andre.
Siden da, har jeg ikke svaret på spørgsmål vedr. Penge og Økonomi, da jeg nok ikke kan lade være med at svare "professionelt", da det stadig er mit job, og har været det i snart 41 år.

DERFOR!!!!!!!

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 22-05-03 22:24

Ja, men det var da helt seriøst et godt svar - vedkommende Kandubruger var af en anden mening - og kunne jo bare have blandet sig udenom det du mente var et godt svar - jeg synes et professionelt svar er det bedste i sådanne tilfælde - da vi jo alle ved hvad amatører jo netop kan få ud af deres og andres penge!!!

Så sådan en som dig kunne jeg godt bruge istedet for et svar der egentlig bare snakker spørgeren efter munden.

KARINA !!!!!!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-05-03 22:48

Tak for "ordene" Karina, det varmer

Nu vil jeg gå i seng, da jeg skal tidligt op i morgen. Jeg skal til fællestillidsmandsmøde i København på Hotel Hilton Air, hvor vi skal til afstemning om bankens ny virksomhedsoverenskomst.

Godnat og sov godt. Ha' det godt til vi "mødes" igen

Mkh
Frank

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 23-05-03 15:23

Frank jeg giver Karina 100% ret i det hun skriver.

Det må da for alle parter være af den største betydning, at man
netop får et svar fra en der virkelig har fostand på de ting der
bliver spurgt om, frem for nogen som *mener eller tror* et eller
andet.

Så bliv du bare ved med dine gode råd, jeg for mit vedkommende
skal nok bakke op om sagen.
Hvis altså det skulle blive nødvendigt.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : guno

Dato : 06-09-03 09:01

personlige ville jeg mene at hvis du virkelig står og mangler de 20000kr så findes der 2 firmaer i hamborg der uden videre kan låne jer pengene du skal nok få navnene på senere tidspunkt
hilsen fnug

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 21-07-04 13:41

hej guno kan jeg osse få navnene please
karsten.pedersen@e-mail.dk

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 27-11-06 13:47

Og, hvad skete der mon så senere....

Kommentar
Fra : iFinans

Dato : 25-10-08 13:22

Såfremt der stadig skulle være interesse, kan du kigge på følgende side: www.ifinans.dk

Kommentar
Fra : Kristina87

Dato : 31-10-13 16:26

Hvis du vil låne penge online så kig forbi http://laan.dk/. Hos Laan.dk finder du markedets mest troværdige udbydere at hurtig lån eller kviklån, som de også kaldes.

Men husk nu, at det altid er billigere at lade være med at låne penge!