/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Rød valgsejr :-)
Fra : Cimbombom
Vist : 1217 gange
500 point
Dato : 17-09-11 18:10

Ja så har danskerne stemt og vi har fået et nyt fleretal.

de 4 partier EL, SF, Socialdemokratiet og Radikale har mandater nok til at danne et flertal.

efter 10år med Venstre Konservative og DF, er Danmarks økonomi næsten gået fallit, 200.000 arbejdspladser er forsvundet, og bankerne har fået en masse støtte kroner fra staten af osv osv.

hvor lang tid tror i at det vil tage for det nye røde fleretal, at rette op på de skader. som de blå har forårsaget?

Uddannelses systemet skal vel også have et løft op ad. og de diskreminerende love som DF fik tvunget i gennem skal vel også ændres..

hvor hurtigt tror i at DK kommer på rette kurs igen ?

hilsen cimbombom : en rød valgsejr er en sejr for demokratiet og fællesskabet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-09-11 18:40

Det er sørgeligt at de borgelige har kostet så mange penge, selv om de har solgt ud af de statslige selskaber. Synd at posten ikke er dansk mere. TDC er også solgt.

Jo de har været dygtige.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 17-09-11 18:55

der var vist også nogle skottere som tjente 400 mio på DSB first

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-09-11 19:27

Citat
Uddannelses systemet skal vel også have et løft op ad. og de diskreminerende love

Man kan da håbe på, at danskundervisningen bliver bedre.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-09-11 19:57

danmark kommer på fode igen når rød blok kaster håndklædet i ringen og overlader magten til blå blok igen. husk på, at blå blok overtog et fallitbo efter rød blok for 10 år siden

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-09-11 20:41

Citat
hvor hurtigt tror i at DK kommer på rette kurs igen ?

Var DET en vit´s

ALDRIG
Den ene regering efter hindanden overtager et overskud/ underskud,
bare for at lade det gå videre = med underskud/ overskud

Men sådan er DEMOKRATIET, og det skal der jo? ikke røres ved...eller?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-09-11 20:43

Men bortset fra det, hvor mange skylder egentligt Danmark penge,
og får vi dem tilbage/ og hvor er de henne i en hurtig opmåling af GÆLD

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-09-11 20:45

De skulle hellere få gang i de store SELSKABER, der er TOTAL afgift? frie i DKMen det tør de SG_ ikke...

Kommentar
Fra : pims

Dato : 17-09-11 21:24

Danmark var ikke noget fallitbo for 10 år siden, det var en sund og velfungerende økonomi.
Så kom Anders Fogh Bush og rev det fra hinanden med skattelettelser til de rige, en ulovlig krig som kostede penge og liv og en stort set stillestående uddannelsesinstitution.
De røde får noget at se til, det bliver ikke nemt eller billigt rette op på. Det kommer nok til at ta' mere end 4 år og så må vi håbe at blå blok ikke kommer igen og opfører sig som en elefant i en glasbutik..

Pims

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-11 21:43

Med hensyn til hvem SF og S vil favorisere, så må forslag om betalingsring da pege i retning af, at bare man har penge, så gør det ikke noget at man sviner Københavns gader til.
En betalingsring kan kun være en hjælp til dem som har penge nok, og give dem mere plads.
Det er jo ikke dem som har midler nok, der vil skifte over til den offenlige transport.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-09-11 22:17

Citat
hvor lang tid tror i at det vil tage for det nye røde fleretal, at rette op på de skader. som de blå har forårsaget?

At rette op på de rødes skader vil når de vælter om 1-2 år tage noget længere tid

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-11 22:32

Citat
en rød valgsejr er en sejr for demokratiet og fællesskabet

Utroligt som de "røde" kan blive ved med deres LØGNE

Der er IKKE noget rødt flertal - blot en rød der mener hun kan regere rødt med blå hjælp....

Skal det skæres ud i pap...

EET rødt parti fik flere mandater

TRE blå partier fik flere mandater

De blå har STORT flertal, problemet er blot at den ene peger på en rød statsminister

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-09-11 23:23

Overskriften er misvisende der er ingen rød valgsejr, S og SF som gik til valg på at ville danne regering efter valget har begge mistet stemmer og tilsammen mister 8 mandater, det kan så udlignes af at Enhedslisten fik fremgang men stadig er der langt til et rødt flertal (heldigvis) at Helle Thorning sandsynligvis bliver statsminister skyldes kun at de radikale vil pege på hende, de radikale er der vel ikke nogen som opfatter som røde og det bliver en meget svær (læs umulig) opgave at få gennemført bare lidt af valgløfterne fra S og SF.
Du må have skyklapper på eller være meget afsporet hvis du kan se en rød valgsejr

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-09-11 23:32

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 18-09-11 07:14

En rød sejr er sejren over 10 års flertaldiktatur, hvor der ikke er taget hensyn til mindretallet. Et sandt demokrati viser sig ved hensyntagen til mindretallet. Det har den røde/rødviolette side jo tilkendegivet, at de ville. Det er spændende at se om det bliver virkeliggjort.
Iøvrigt overtog den tidligere regering rigtignok en stor gæld, men denne gæld var bl.a. skabt gennem en stor jobskabelse. Den sidste regering har stort set ikke skabt job de sidste 10 år.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-11 10:08

Citat
Rød valgsejr :-)

Guzzi`en mistede 16.000 stemmer,og fik langt færre end f.eks. Pia Kjærsgaard.

Lars Løkke: 56.285. Pia Kjærsgaard: 45.983. Guzzi`en: 33.564.

http://www.bt.dk/politik/derfor-tabte-helle-16.000-stemmer

Den små-lurvede Sass Larsen fik et katastrofe valg.7.314. Og ligger som nr. 60,på stemme hitlisten.Mener BT har skylden.Måske han skulle fordybe sig lidt mere i begreberne,moral & etik.

http://www.dr.dk/P4/Sjaelland/Nyheder/Valg/2011/09/16/170049.htm

I SANDHED STORE VINDERE.

M.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 18-09-11 10:37

de Radikale er også røde, de kæmper jo også for at alle skal have adgang til sunhedsvæsenet.

og alle skal have lige muligheder for at tage en uddannelse.

og de vil også have afskaffet 24års reglen og alt det andet DF glasur.

så værdi politiken udannelses og sundhedspolitiken, miljø politiken og en stor del af økonomistyrelsen er de enige om.
det er kun tilbagetrækningsreformen som de er uenige om, men det var de jo også før valget, så det er der ikke noget nyt i

bare det af der vil blive sat en masse nye vindmøller op vil medføre at der kommer tusinder af grønne arbejdspladser til DK.
og det bliver sikkert også billigere at tage toget og bussen

i kan sove roligt om natten, er 99,999999% sikker på at en rød regering kan styre landet mere sikkert i gennem den krisen som lars løkke & pia har bragt os i.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-11 10:53

Citat
de Radikale er også røde,

Jamen,det har du ret i.......... lige for tiden.

De Radikale har alle dage haft et af Kameleonens egenskaber:Skifter farve,efter forgodtbefindende.
Har været med i utallige regeringskonstellationer.

Selv nazisterne,var de "på hat med",under WW2.

M.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 18-09-11 10:59

Citat
den krisen som lars løkke & pia har bragt os i.

Har du hørt, at der er krise i andre lande også? Men det mener du måske ikke har noget med Danmarks situation at gøre?

Citat
det er kun tilbagetrækningsreformen som de er uenige om

Nej, det er altså ikke rigtigt. De radikale ønsker at lette skatten. Men det mener du måske også, at de røde vil? Du skal se, der bliver mange mange ting, de ikke kan blive enige om.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 18-09-11 11:22
Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 18-09-11 11:49

De Radikale har en rød velfærspoæitik og en blå økonomipolitik. Dvs at de vil gerne have at Danmark blomstrer økonomisk, men ikke på bekostning af nogle mennesker.
Så nej de er ikke kun blå. Det kendetegnende ved de blå er jo at "Enhver er sin egen lykkes smed". Skidt med om folk tigger på gaden eller dør af sult og bliver hjemløse.

Det er netop vores danske velfærdsmodel, at alle har det godt og bliver hjulpet på benene når det går dårligt, at vi er et af de rigeste lande. Som vagnr sagde i en anden tråd, så er det i længden billigere for hele landet, hvis der ikke er nogen fattige.
Men de blå vil hellere have lidt mere til sig selv, selvom det betyder at andre går ned med flaget. Hvor blev medmenneskeligheden af?

Jo det er en rød valgsejr. Der sidder en rød regering. Det var en sejr uanset hvor mange eller hvor få stemmer de enkelte fik. Vi har en rød regering der er kommet for at blive. Det er en sejr.
De er også dygtigere til den økonomiske politik end den blå blok, for der er andet og mere langsigtede tanker involveret end blot profit her og nu.
Danmark kommer i gang igen og vil returnere til hvad det var engang.

Flertallet har talt. Get over it.

P.s mange der tror de er blå i dag, fordi de får al deres insider viden fra BT og kolonihaven, bliver klogere om et par år, når Danmark igen er på rette køl. Tænk at en almindelig arbejder gider at sætte et kryds udelukkende til fordel for et rigt mindretal, og en uigennemt ulempe for dem selv, uden at vide det.

Til sidst mit nye ordsprog: kan man være medmenneskelig og sætte sit kryds ved blå blok?

Det vil jeg spørge samtlige blå om indtil den dag jeg får et svar.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-09-11 12:22

Det er ikke en rød regering vi får.
Enhedslisten har jo ikke flertal.
SF kan ikke fordrage de radikale.
Socialdemokratiet vil gerne have taburetter som giver fed pension.
Radikale vil gerne bestemme.

Det er den konstellation vi får.

Hvem var det lige som lovede ikke at røre ved efterlønnen....................hans efterfølger har også lovet ikke at røre ved efterlønnen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-11 12:25

Citat
Danmark kommer i gang igen og vil returnere til hvad det var engang.

Hvor har du ret.....

Vi bliver bombet 20 år tilbage (men det er jo også som det var engang)

Citat
Flertallet har talt. Get over it.

Jamen vi glæder os da også over at BLÅ politik fik flertal - selvom en "lyseblå" valgte anden side

Citat
Tænk at en almindelig arbejder gider at sætte et kryds udelukkende til fordel for et rigt mindretal

Der findes ikke mange alm. arbejdere- de få der er går på pension og der kommer IKKE nye til

Citat
kan man være medmenneskelig og sætte sit kryds ved blå blok?
Det vil jeg spørge samtlige blå om indtil den dag jeg får et svar.

Det svar har du fået gange - det er JA JA JA

Du lytter bare ikke og lever i en osteklokke...

INGEN - gentager gerne - INGEN ønsker ondt for nogen....
men nogen ønsker EXTRA GODT for de der bidrager så de kan bidrage ENDNU MERE

Vi har i forvejen VERDENS BEDSTE velfærdssystem (alt kan blive bedre)

Citat
Skidt med om folk tigger på gaden eller dør af sult og bliver hjemløse

Bor du i Somalia

Der er sgu INGEN i DK der sulter eller bliver hjemløse uden de SELV bidrager (tiggeriet lader vi udlændinge om)....
De få hjemløse der findes er folk der selv har valgt en anden levevis og IKKE vil acceptere vilkårene..
Selv bistandshjælp (det hedder vist kontanthjælp) kan opretholde "tag over hovedet"
Det er forskellen på DK og mange andre lande

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 18-09-11 12:53

Tak refi. Dejligt med en blå der gider at svare. Kan sagtens se at det du siger giver mening. Det giver da helt klart mening at dem der knokler fortjener lidt mere. Jeg ser det bare fra den anden side af mønten end du gør, jeg har først sympati for den svageste, dernæst den næst svageste og derefter opad. Dem der er rige mærker jo alligevel ikke forskel på om de tjener 100 millioner eller 80 millioner. Til gengæld kan de glæde sig over at hvis de går konkurs, så kan de arbejde sig op igen pga et velfungerende sikkerhedsnet, der giver ro og tid til selvransagelse og ikke stress og depressioner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-11 13:28

Der opstår så din "fejl".....

Du starter "NEDERST" i herakiet og vil arbejde dig op....

men det er de "ØVERSTE" der holder det hele sammen - uden dem har du IKKE noget til de nederste...

Dårligt bemidlede kan SLET IKKE eksistere uden de bedre bemidlede..... - hvem skulle dog ellers betale ????

Og tager du "guleroden" væk fra de bedre bemidlede fjerner du grundlaget der skal "føde" de dårligt bemidlede..... Så spiser de "gulerødder" i andre lande.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-11 13:31

AL ære og respekt for de der vil gøre tingene anderledes.....

men det skal sgu være på et realistisk plan....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-09-11 17:59

Dejligt med en socialdemokratisk ledet regering til os alle.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-11 18:56

Citat
Dejligt med en socialdemokratisk ledet regering til os alle.

Ja,fruen sagde jo godtnok på valgaftenen,at hun ville være Statsminister for hele Danmark.
Jeg var ellers ved at tro,om det kun gjaldt Djævleøen + Lolland/Falster.

Så kunne vi jo fortsætte vores trygge liv,her i Jylland og på Fyn.

Skaden ville jo så også være minimeret.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-11 19:30

Husk nu at alle som har stemt på et af partierne i rød blok bør blive 12 minutter efter at os andre har holdt fyraften

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 18-09-11 20:30
Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-11 20:43

De er blot lidt uenige om "påstande" som alle andre her i samfundet

Når det gælder holder de jo sammen på landet alligevel

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-11 22:07

Citat
Når det gælder holder de jo sammen på landet alligevel

Jeg er da så naiv at jeg tror alle partier,vil dK det bedste,ud fra deres holdninger og forudsætninger.

At der så er nogle af dem,der har en hel skæv syn,i forhold til realiteterne,er en anden sag.

Men de skal måske bare hjælpes,og støttes lidt.Thi de ved ikke bedre.

M.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 18-09-11 22:11

Her hvor jeg bor på landet er der 1/3 af befolkningen, der stemte på nazistpartiet. Så det er dem mod os. Sammenhold, hmm

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-11 23:03

Citat
Her hvor jeg bor på landet er der 1/3 af befolkningen, der stemte på nazistpartiet.

Det er godtnok uhyggeligt.Det må endda være en såkaldt undergrundsparti.
Jeg har ikke set et nazistparti,repræsenteret på stemmesedlen.Og jeg mener Frits Clausen,forlængst er hedengangen.

Er det en råb om hjælp??? Da du måske er for retarderet,til selv at flygte fra dette afskyelige område.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-09-11 23:11

Thyregod8,har du været udsat for en fordums hjernelæsion.Eller for mange års overdreven spiritus indtagelser.
Begge dele kan desværre give sig udslag i langvarige hallucinationer.

M.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 19-09-11 00:10

Jeg har netop set Dansk Folkepartis Årsmøde. Jeg fulgte Pia Kærsgård formandstale. Stort set hele talen gav udtryk for had og afsky og foragt over for andre partier, andre med andre menneskeforståelse end hendes egen. Efterfulgt af had til indvandrere, kriminelle. Dette parti anser kriminalitet og indvandring som et problem, der skal afskaffes og ikke som et menneskeligt problem. Endelig afsluttedes med had til til hele EU organisationen og de mennesker der står bag. Talen blev fulgt op af stående applaus.
Det er det der karakteriserer Dansk Folkeparti. Der er ikke langt til det man har læst om nazismen i Tyskland - had til anderledes tænkende, had til fremmede (jøderne) og had til andre nationer.
Dansk Folkeparti er udsprunget af daværende fremskridtspartiet, ledet af Mogens Glistrup, som var bekendende nazist og medlem af Nazistpartiet i 30 érne. Den nazistiske holdning er gået videre i fremskridtspartiet og videre i Dansk Folkeparti.
Dansk Folkeparti er et nazistparti under et andet navn forklædt i fåreklæder.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 19-09-11 00:44

giver dig ret i din analyse thyregod

Citat
stuerene bliver de aldrig

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 19-09-11 07:25

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-11 08:04

Citat
Stort set hele talen gav udtryk for had og afsky og foragt over for andre partier, andre med andre menneskeforståelse end hendes egen.

Tja.....

Så må hovedparten af muslimer jo også være nazister hvis din "generalisering" holder

Hermed konkluderes at nazister "slås" mod nazister

Kan du se pointen

Solen er gul
En banan er gul

Ergo er solen en banan

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 19-09-11 09:27

Citat
Så må hovedparten af muslimer jo også være nazister hvis din "generalisering" holderr

Jeg kender mange muslimer. Jeg kender dem ikke som mennesker, der er fyldt med had, afsky og foragt over for andre mennesker, der har en anden mening end dem selv. Muslimer har en livsholdning, der er som kristne, dog med en anden tro end kristne.
Måske mener du islamister, hvilket er noget helt andet, idet disse mennesker manifesterer en livsholdning, der minder om nazismen. Frænde er frænde værst.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-11 09:48

Citat
Husk nu at alle som har stemt på et af partierne i rød blok bør blive 12 minutter efter at os andre har holdt fyraften

Jammen hvad så med os pensionister, der også gerne vil hjælpe lidt til. Måske skære lidt fra kaffepausen og fikse lidt ukrudt i 12 min.

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 500 point
Dato : 19-09-11 11:17

Jeg kan se mange sjove svar her imellem.

Jeg knokler mere og altså tjener jeg mere, det vil ske både under blå og rød blok.
Nogle mennesker er talblinde, det ved jeg som revisor, og for dem ser det bedre ud at tjene 30.000 betale 33 % skat i stedet for 40 %. Men problemet er at skatten ikke er det eneste sted der er udgifter. Du bliver nød til at se på dit samlede billede. og faktum er at de fleste er blevet fattigere under den blå blok. For almindelige borger er det ikke procenten af Skat, men størrelsen i kroner.
et simpelt taleksempel.

1) BLÅ
indtægt 30.000
skat 33,33 %=-10.000)
afgifter/brugerbetaling -10.000
Til opsparing/øvrig forbrug 10.000

2)RØD
indtægt 30.000
Skat 45 %= -13.500
afgifter/brugerbet -5000

til opsparing/øvrig forbrug 11.500

tjener du istedet 60.000

1) BLÅ
indtægt 60.000
skat 33,33 %=-20.000)
afgifter/brugerbetaling -10.000
Til opsparing/øvrig forbrug 30.000

2)RØD
indtægt 60.000
Skat 45 %= -27.000
afgifter/brugerbet -5000
til opsparing/øvrig forbrug 28.000

Det er tænkte eksempel og skal kun afspejle direkte imod indirekte omkostninger-

Personligt har jeg fået en meget bedre økonomi, men på bekostning af hvad?
jeg ser idag et hårdere samfund! Blå bloks løsning er at sætte hårdt mod hårdt.
I mine ører lyder det lige som sydamerika, med rigdomskvarterer hvor nogle folk har det hårdt imens de andre kan gemme sig i villaer på vagtfolk.

Jeg vælger at stemme rødt. jeg kan godt undvære de få skillinger, velvidende at vi får et stabilt og velfungerende samfund. Et samfund på fokus på udddannelse, som i dag og i fremtiden skal være vor største eksportvare.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 19-09-11 12:33

Citat
Jammen hvad så med os pensionister, der også gerne vil hjælpe lidt til. Måske skære lidt fra kaffepausen og fikse lidt ukrudt i 12 min.

Kan du så ikke fikse lidt ukrudt her hos mig? Jeg har til mere end 12 minutter om dagen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-11 13:26

Citat
Jammen hvad så med os pensionister, der også gerne vil hjælpe lidt til.

Du holder selvfølgelig 12 min. MERE pension (kaffepause o.lign)

Det er sandelig IKKE meningen du skal tage arbejdet fra dem der skal ARBEJDE 12 min. mere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-11 16:34

Tak Refi - det lettede, for jeg syntes også, at den flotte gule løvetand skal have lov til at være et sted.

Ps. Jeg går slet ikke med ur - jeg får en SMS når det er spisetid. Og kommer jeg så 12 min. senere er maden og chefkokken blevet kold.

Kommentar
Fra : Steen52

Dato : 19-09-11 17:16

VKO-regeringen har ført Danmark til afgrundens rand, de røde vil føre os et skridt videre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-11 17:23

Citat
VKO-regeringen har ført Danmark til afgrundens rand, de røde vil føre os et skridt videre.

Ja - nu falder vi ud over kanten

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-11 17:29

Det bliver ikke nemt for Helle Thorning at være statsminister:
http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2011/Valg/2011/09/19/081742.htm
De 12 minutter er vist det mindste problem, fremtiden vil vise om hun er "mand" for opgaven

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-11 17:41

Citat
Det bliver ikke nemt for Helle Thorning at være statsminister:

Jo jo - hun skal bare føre "blå" politik, så får hun lov at køre BMW

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 20-09-11 00:12

Tak for svaret snaptil.