/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
afdrosling af sonic
Fra : jakob_p
Vist : 492 gange
20 point
Dato : 21-05-03 20:13

Hvordan afdrosler man en sonic? Jeg har hørt at der sidder en begrænser inde bag koblingen passer det? Jeg vil nemlig gerne have fjernet alle begrænserne.

Kommentar
Fra : Fiskerh

Dato : 23-05-03 11:29

En skive i variatoren

En skive i koblingen

Et mega blindrør og et lille blindrør på udstødning

En 1 mm tyk toppakning (normalt er et 0,1 mm)

For at neddrosle scooteren skal du først sørge for at du har det rigtige værktøj. Køb dig derefter en toppakning hos fx en PGO forhandler, det er perfekt til dette formål.

Pil motorskjoldet af og fjern skiven, som sidder bag blæserhjulet. Afmonter koblingen og fjern derefter skiven. Tag udstødning af og skær begge blindtarme af, og luk begge hullerne godt til, de skal være 100 % tætte ellers gør udstødning i stykker efter et stykke tid. Den lille blindtarm behøves ikke at sejses på igen, men den store er nok en god ide at sætte på igen for så har politiet sværere ved at se at man har lejet lidt med udstødningen. Når man har ordnet det med udstødningen er den en god ide at male det igen, så kan man nemlig ikke så godt se svejseklatterne.

Før man starter anbefales det at man har prøvet det før, eller man får hjælp af en der har prøvet det før, for det kan nemt gå gjaldt hvis man ikke hat prøvet det før.

Forventet topfart: 65-75 km/t