/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
rygning
Fra : henningFar
Vist : 1285 gange
100 point
Dato : 05-09-11 17:16

Så kommer dagen i morgen hvor jeg igen ligger cigaretterne (vil) chefen vil give mig 10.000 kr hvis det holder et år, selvfølgelig tænker man på de 10.000 kr og de penge man spare. Men ens helbred skal man jo også tænke på, men jeg er ikke syg eller hoster. Men inderst inde vil jeg gerne holde, og så er der jo bonus ved at gøre det. Er der nogle der har gode råd, jeg er ikke til plaster og tykkegummi, da jeg mener at det kan man også blive afhængig af. Tager en kold tyrker. Det skal lykkes.......

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 05-09-11 17:22

Hvis du helt kan holde op med nikotinen, er det jo flot - og det bedste for pengepungen.

Ellers kan jeg anbefale en god e-cigaret.
Det er også en afhængighed, men man undgår de skadelige stoffer fra almindelig tobak.

Desuden skånes omgivelserne for passiv rygning.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-09-11 17:45

find en (ny) interesse der kan beskæftige dine tanker (udfylde / udnytte tomrummet)
næsten ligegyldig hvad,.. !

egentlig en underlig fornøjelse at suge røg (RØG) ned i lungerne, og puste det ud igen,
rygere får sværere og sværer ved evt. at blive opereret i tilfælde af sygdom

det kræver både tilvænning at starte og holde op,
(er selv fhv. ryger)
kan nu både smage og lugte igen, skønt - glæd dig,

når man regner lidt på det, bruger en alm. ryger for i nærheden af 1 million kr, på 'røg',
(gennem livet)
i det næste liv, vil jeg aldrig prøve røg første gang,

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-09-11 17:46

Citat
(vil) chefen vil give mig 10.000 kr

Og du er sikker på du arbejder der om 1 år

Nå_ men kold tyrker, er det eneste der virker.
Og ellers, lige tænke på HVAD der får dig til at tænke på en SMØG...
og lad være med at gøre lige DET, men nemt at sige..

Gå ud og gå en forkølelse___
så er det ligesom lidt nemmere at holde (overleve) de første par dage

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-09-11 17:48

Citat
i det næste liv, vil jeg aldrig prøve røg første gang,

Der er sikkert også for VARMT,

der hvor VI RYGERE skal hen = til at de har tobak...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-09-11 18:10

Citat
der hvor VI RYGERE skal hen = til at de har tobak...

Ja,... for 'fanden' i 'helvede',.. mon ikke de tænder sig selv,..

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-09-11 18:12

Køb bogen "Endelig ikke-ryger"

Den virker for alle jeg kender der har læst den, og så kan den som regel fås for 50 kroner i Føtex eller et andet sted hvor de har bøger på udsalg

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-09-11 19:14

Citat
Ja,... for 'fanden' i 'helvede',.. mon ikke de tænder sig selv,..

EVIG afhængighed...
så ingen grund til at tænke mere ´på den sag/ til den tid´
---
Men aflast dine tanker med noget andet...
Og hvor er de DANSKE sommer piger henne.

Så lige denne: PM = hvis og så fremt?? du/ andre - vil have et link til det

-------

Citat
Rygestop!

Er du træt af at være afhængig af dine cigaretter?
"Rygestop - røgfri på én time"er en særdeles effektiv metode til dig, der vil stoppe med at ryge, og kommer i form af en let-lyttet lydbog fyldt med coaching, hypnose, erfaringer, råd, effektive strategier og værktøjer - og ved du hvad det bedste er? Det tager kun én time!
Bliv røgfri på én time

Her er hvad du får ud af mit program:

•Du bliver motiveret
•Du bliver et sundere menneskere
•Du sparer mange penge (Ca. 12.000 kr om året hvis du ryger én pakke om dagen)
•Du får alle værktøjerne til et succesfuldt rygestop
•Coaching og rygestop hypnose
•Og sidst men ikke mindst: Du bliver røgfri!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 05-09-11 19:48

det er ca. 12-14 år siden, at jeg tog en kold tyrker efter gradvist at have nedsat mit forbrug.
5-6 om dagen, så det skulle da være til at overse.
det sociale aspekt savnede jeg voldsomt: sku vi ikk4e ta os en kopt år kaffe ogen smøg?

så det selskabelige røg sig osse en tur. det var det sværeste.

til gengæld har jeg nu fået konstateret KOL på begge lunger, og hvis det ikke er rædsels fuldt, så kan I bare komme an.
den største fejl, jeg begik i forløbet var, at færdes sammen med rygere, hvorafr nogle syntes det var vældig moromt at puste røg ind i ansigtet på en frafalden.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-09-11 20:08

Citat
det sociale aspekt savnede jeg voldsomt:

Ryger som en skorsten mig selv, ifølge mit budget.
-
MEN: deR er BARE det der, MED smøgen = mellem et par fingre
kan sidde her og skrive med en smøg = UPS ? NY SMØG igen
OG BRÆNDEVABLER I SKO OG TÆPPE.
gIDER IKKE SKRIVE DET MED SMÅT -IGEN = UPS, KAN SÅ IKKE SKRIVE SMÅT MERE

Citat
til gengæld har jeg nu fået konstateret KOL på begge lunger, og hvis det ikke er rædsels fuldt, så kan I bare komme an.

Er på VEJ...øh hvortil.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-09-11 20:21

du kan få en pillekur som er særdeles effektiv. den koster ca 1500 kr.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 05-09-11 20:36

ja, nomore, du gør det eneste, der er at gøre ved tanken om, hvordan kol tager livet af en.
nemlig at holde grin med det, så længe man kan.

dette er ikke ment ironisk. ting du alligevel ikke kan ændre, kan du lige så godt tage med en gang humor (gerne sort).

undskyld henningsfar, det har vist taget en forkert drejning

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-09-11 20:48

Måske du skulle bruge denne tråd, som motivation- skriv hver dag hvordan det går- så du bliver konfronteret med virkeligheden- og så kan vi andre motiveres hvis det bliver en succes

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-09-11 20:48

Citat
dette er ikke ment ironisk. ting du alligevel ikke kan ændre, kan du lige så godt tage med en gang humor (gerne sort).

OM DET ER KOL__ ELLER BARE SELVE LIVET
DET GÅR SGU SAMME VEJ = OM MAN VIL DET, ELLER EJ.
NYD DET, OG TÆNK PÅ DET GODE MAN STADIG KAN NÅ/

Citat
SAMT ALLE DE MINDER MAN HAR HAFT OM TIDEN PÅ KAN-DU

SAMT HJEMMEHJÆLP OG ANDET GODT FRA DET OFFENTLIGE MEN IKKE MODTAGER
KAN KUN SNAKKE FOR MIG SELV
Citat
SAMT LAV ET LILLE MINDE-ALBUM????
TIL DE KÆRE,
DER ALDRIG BESØGTE DIG = MEN´S DU KUNNE RYGE OG STÅ

MENT SOM EN BAD/ JOKE, TIL DEM DER EFTER ?? PENGE OG ANDET

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-09-11 20:58

I maj 1997, tog jeg den kolde tyrker i hånden, og det har holdt lige siden. Jeg gik fra 15 til 0.
Enhver mand, der er mandfolk nok, kan sige fra (de andre kan ikke)
I starten vil du have en trang til en smøg, især ved de tidspunkter du plejer, som f.eks. efter maden. Men her må du sige til dig selv "Det var den gang!"
Du vil også få lidt problemer med din mavesyre, så her tager du et glas vand, for at neutralisere den, og i yderste fald tage en ALMINOX tyggetaplet, som tager problemet inden for et par minutter.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 06-09-11 10:52

For 2½ år siden bestilte jeg en elektronisk cigaret hos http://www.totallywicked-eliquid.co.uk/welcome.html og siden har jeg ikke røget en eneste tobaks cigaret + at det koster under halvdelen af tobaksprisen.
Jeg kan love dig at jeg var hard-core ryger af format 20-60 smøger daglig. Til sidst hostede jeg og tabte pusten.
Nu hoster jeg ikke mere og bliver ikke forpustet selvom jeg ryger/damper nikotin til den store guldmedalje. Dertil kommer at jeg er sluppet for stanken og svineriet på vægge og i tøj og gardiner.
Men lad være med at købe i Danmark. Du kan få det her, men er alt for dyrt i forhold til UK.
Held og lykke!!
Amanda

Accepteret svar
Fra : amandaKanDu

Modtaget 100 point
Dato : 06-09-11 10:54

Totally Wicked siden ser lidt vild ud, men det er den ikke.
Du bestiller, betaler og får varene i løbet af få dage, sommetider går der kun 2 dage.
Er der en fejl på varen, erstatter de den omgående uden vrøvl.

Godkendelse af svar
Fra : henningFar

Dato : 06-09-11 18:05

Tak for svaret amandaKanDu.