/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Varmetilskud
Fra : bauchmann
Vist : 1687 gange
100 point
Dato : 26-08-11 12:16

Hej.
Er der nogen herinde der ved hvor meget man betale for varme før man kan få tilskud. Bor i Hillerød. Jeg dur ikke til at søge på google og kommunens hjemmeside. Håber på hjælp fra jer kloge ud i computere, På forhånd tak
Torben

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-08-11 12:52

Er du folkepensionist eller hvad er du?

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-11 12:59

Citat
Er du enlig, skal du selv betale de første 4.400 kr. om året (2011). Hvis du er gift eller samlevende, står du selv for de første 6.600 kr. om året (2011).

Fra Hillerød Kommune

(og det kræver jo du er på pension)

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 26-08-11 12:59

Hej. Jeg er folkepensionist.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-08-11 18:04

Kontakt din kommune, da det kan svinge fra kommune til kommune.
Brug de tal refi er kommet med som et udgangspunkt, for at se om du kan få noget.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 26-08-11 18:25

refi

Så enkelt er det ikke, at en enlig med en udgift over 4.400 kr. og gift/samlevende med over 6.600 kr om året får tilskud (det fulde tilskud) til varmeregningen.

bauchmann

Det kommer an på mange ting, hvad/hvis du kan få tilskud til varmeudgiften.

Du kan læse mere her fra Ældresagen

http://www.aeldresagen.dk/medlemmer/raadgivning/vaerdatvide/social_pension/folkepension/varmetill%C3%A6g/Sider/Default.aspx

http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/raadgivning/vaerdatvide/social_pension/folkepension/den_%20personlige_till%C3%A6gsprocent/Sider/Default.aspx

Jeg vil anbefale dig enten at kontakte din sagsbehandler i kommunen eller Ældresagen, der kan du få svar på dit spørgsmål.

Hvis du bor i lejlighed, så er det kun den reelle udgift til opvarmning af din bolig, der vill ligge til grundlag for udregningen at et tilskud.

Vedligeholdelse og evt. andre udgifter, der er påført varmeregningen, gives der ikke tilskud til.

Kontakt din sagsbehandler og Ældresagen (som sikkert vil hjælpe dig)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-11 18:31

Citat
Så enkelt er det ikke

Har jeg heller ikke påstået, men det er BUNDGRÆNSEN for at der overhovedet kan søges....

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 26-08-11 18:56

Tak for svaret ans. Det var lige det jeg kunne bruge. Går videre mandag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-08-11 19:06

Selv tak og god weekend.

Jeg håber, du får noget positivt ud af din ansøgning