/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
PHP *.php?id=1 eller noget ?
Fra : hvede
Vist : 348 gange
40 point
Dato : 21-05-03 15:08

Hej, jeg har lige et spørgsmål vedrørende php.. Jeg har fået lavet mig et brugersystem, men nu vil jeg gerne ha lavet et link hvor man kan trykke og så linker den til en side med member information, f.eks. linket /members.php?id=1 for at vise member nummer 1. Jeg ved bare ikke hvordan man laver sådan et link, så man ikke behøver at lave en ny side hver gang man tilføjer noget member info..

Accepteret svar
Fra : steenolsen

Modtaget 50 point
Dato : 21-05-03 15:34

Hej Hvede,

det kiggede jeg også rigtig længe efter, så det glæder mig at kunne hjælpe en i samme båd

siden_du_linker_fra.php:
Først skal du connecte til din database, og derefter indsætter du denne kode:

<?
$query = mysql_query("SELECT * FROM din_tabel");

while ($row = mysql_fetch_row($query)) {
   echo "<a href=\"members.php?id=$row[0]\"> $row[1] </a>";
   }
?>

Og så husk at lukke for forbindelsen til din database igen.

Kort fortalt linker du til en side der hedder members.php, hvori du har lavet "layout" for brugerprofilen, altså hvordan informationen om en member skal fremstå på skærmen.

members.php:
Forbindelse til database

<?
$result = mysql_query("SELECT * FROM din_tabel WHERE id='$id'");
while($vis = mysql_fetch_array($result)) {
echo "<h1>";
echo "$vis[member_navn_eller_hvad_du_nu_vil_vise]";
echo "</h2>";
echo "<p>";
echo "$vis[andre_oplysninger_om_member]";
   }
?>

Luk forbindelse til database

Du kan her fortsætte med at angive de forskellige informationer du vil have vist på samme måde som jeg har vist ovenfor. Prøv dig frem - håber du er med på hvad der foregår

Mvh
Steen

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 21-05-03 15:36

Så længe du angiver hvilke "ting" der skal vises inden for <? og ?> i starten af koden, så kan du opsætte det præcis som du vil, f.eks. i en <table>

Mvh
Steen

Godkendelse af svar
Fra : hvede

Dato : 21-05-03 15:37

Tak for dit grundige svar Steen.. nu ved jeg lidt mere om PHP og det har løst mit problem..