/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Dåb !
Fra : Paulsen01
Vist : 826 gange
20 point
Dato : 24-08-11 18:21

Hejsa.

Skal til Barnedåb den 4 september.
men skal bruge en dåbsgave.

Jeg tænker på få noget med graveret hendes navn i ?
hvor kan man det henne på sjælland ??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-08-11 18:33

Det kan man normalvis i enhver guldsmedebutik

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-11 18:35

Du er nok for sent ude, men ellers kan du i guldsmedeforretninger købe barnebestik, flag og lignende til ingravering

Kommentar
Fra : Paulsen01

Dato : 24-08-11 18:42

Det var da en skam jeg er for sent ude ...

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 30 point
Dato : 24-08-11 18:44

Man kan ofte købe ting hos Guldsmeden og så betale for indgravering uden at få det gjort. Så har forældrene muligheden for at bytte, hvis det er nødvendigt, eller selv at bestemme hvad der skal indgraveres. Indgravering er i øvrigt ret dyrt, har jeg fundet ud af.
Jeg har selv været til barnedåb for nylig, og vi var flere, der gik sammen om at give den lille pige en dåbsgave:
http://www.fjorn.com/royal-copenhagen-figurines---gifts-christel-zodiac-sculptures.html

Koster ca 1000 kr i butikkerne, jeg fandt dog en, der var nedsat til 800kr, så det er værd at se sig for.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-08-11 20:40

jeg havde succes med en cirkeline dukke i en stor tændstikæske, hvis du ikke kan nå andet. Jeg købte den i babysam.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-08-11 20:43

ellers har jeg en god erfaring efter barnedåb nr. 3 disse ting er populære:
især soldaten

http://www.ulala.dk/shop/ting-i-trae-30c1.html

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-08-11 20:48
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-08-11 20:54
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-08-11 21:29

Hvis guldsmedebutikken ikke kan nå at gravere, og du absolut vil have det graveret før dåben, så finder du en guldsmed med eget værksted, som vil påtage sig opgaven.

Jeg kender en guldsmed (med eget værksted), som har graveret navn og dato i begge mine børns sølvskeer.

Kommentar
Fra : Paulsen01

Dato : 24-08-11 21:30

Mange tak for de dejlige input. :D

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-08-11 05:51

Hej Paulsen01, hvis du mener, du har fået de input, du havde behov for, så husk at lukke spørgsmålet
Rigtig god barnedåb

Godkendelse af svar
Fra : Paulsen01

Dato : 25-08-11 09:03

Tak for svaret pifo.