/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Forældre
Fra : krizz20
Vist : 986 gange
80 point
Dato : 15-08-11 12:59

Kan forældre tvinge en 15 året til at tage piller og evt står der noget i lovgivningen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-08-11 13:18

Hejsa.
Ja klart de kan...de bestemmer til de unge bliver 18 år.
Det står i loven.

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 15-08-11 13:19

Ja men der er regler om mener jeg ..feks...man selv bestemmer over egen krop hvis en under 18
Blev gravid kan hun ikke tvunges til abort

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-11 13:24

Klap i og ta dine piller, snothvalp.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 90 point
Dato : 15-08-11 13:50

I dette link, kan du læse, hvad man må på de forskellige alderstrin, bl.a står der følgende

Citat
Ret til at få besked hos lægen
Når du er blevet 15 år, har du ret til at få besked om sygdom og behandling hos lægen eller på hospitalet. Du kan også selv vælge, om du vil behandles eller ej. Lægen kan dog beslutte behandling uden din godkendelse, hvis du fx er besvimet. I de fleste tilfælde skal dine forældre også have besked, men lægen kan lade være, hvis det kan være til skade for dig.
Når du er fyldt 15 år har du ret til at få aktindsigt, hvis du har været til lægen eller på hospitalet. Det vil sige, at du har ret til at få at vide, hvad der står om dig og din behandling i lægens papirer.

http://www.boerneinfo.dk/dine+rettigheder

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 15-08-11 18:31

Citat
Klap i og ta dine piller, snothvalp
Som sædvanlig en ondsindet og svinsk bemærkning fra Kandus nar.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-08-11 17:06

Hmm, når det gælder en 3-årig kan man lokke med et par vingummier, eller man kan holde dem fast og så sprøjte det ind i munden på dem (har aldrig prøvet denne metode på mine børn), men hvordan pokker man gør med en 15-årig har jeg ikke fantasi til at forestille mig.

Godkendelse af svar
Fra : krizz20

Dato : 17-08-11 17:18

Tak for svaret Nordsted1.