/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Lader
Fra : sigfrid
Vist : 1060 gange
300 point
Dato : 13-08-11 15:15

Hej kanduer.
Jeg har en mover på min cv,dertil hører batteri + lader.Laderen er en CTEK tm multi xs 3600,nogen der ved hvordan den skal stå når der er strøm til eller finder den selv ud af det.
Der er en tilslutnings knap til moveren,skal den være tænt når man skal lade.
Venligst Sigfrid.

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 310 point
Dato : 13-08-11 15:52

Hvis dit batteri er ganske lille (under 14AH), så stil den på knallert-symbolet 14.4V/0,8A, ellers bilsymbolet 14,4V/3,6A - brug ikke is-symbolet medmindre du ved hvad du gør.

Moveren skal være afbrudt elektrisk. Det kan den vel være altid når den ikke lige skal bruges.

Sidst: Læs brugsanvisningen http://www.ctek.com/en/page/support/manuals (MXS 3600)

Kommentar
Fra : blunderbuss

Dato : 13-08-11 16:49

Du kommer ikke langt på et 14 Ah. batteri, jeg har af andre årsager 2 stk. 100 Ah. monteret, sidste sommer var vi på en spansk plads hvor vi først skulle over en høj kansten derefter ind mellem nogle hække og trær, pladsen var 45 cm. bredere end cv var lang så det var meget frem og tilbage da den stod der var der 45 % tilbage på batterierne. kender ikke den lader, men som henrikkrebs skriver læs brugsforviringen ,det skader aldrig.

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 14-08-11 08:15

Tak for svaret henrikkrebs.
Nu har jeg manualen,den havde jeg ikke før så nu går det nok.
Også tak til blunderbuss for svar.
venligst Sigfrid.