/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
hva pakker man
Fra : bublebee
Vist : 873 gange
100 point
Dato : 12-08-11 10:51

Nu nærmer min termin sig jo stille og roligt og vil gerne begynde at få pakket tasken til sygehuset så den er klar. Men hvad skal man pakke - er der nogen lister til det ?
Og skal man have nogle papirer med osv ??

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 12-08-11 10:59
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-08-11 17:36

Ikke slanketøjet, der går lidt tid inden maven "klapper i".

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-08-11 17:55

Hejsa.
Det kommer da helt an på hvor lang tid du vil blive på hospitalet...
Skal du hjem efter 4-6 timer skal du jo bare ha' lidt tøj med til dig selv og det tøj din nye datter skal ha' på.
Svøb osv. skal du køres hjem eller gå...ved jo ikke om du bor i nærheden.
Vores venner er lige er blevet bedsteforældre og svigerdatteren gik hjem efter 5 timer .
Så det er lidt svært at fortælle dig helt præcist.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-11 18:40

Citat
Så det er lidt svært at fortælle dig helt præcist.

Så prøv at tjek mit link

I linket står en udførlig pakkeliste, hvor du selv kan regulerer mængden af dit tøj, alt efter hvor længe du er på hospitalet, de fleste førstegangsfødende er der et par dage. Til lillepigen, skal du kun havde det tøj med hun skal hjem i, da der er babytøj på hospitalet

Det vigtigste papir er din vandrejournal

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-08-11 18:43

Jeg er desværre sat til efter 1/9 hvor de nye regler træder i kraft og man kun er på sygehuset et døgns tid, men ja nordsted, det er en god liste :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-11 19:39

Du skal nu ikke være så trist over at du kommer så hurtigt hjem, der er nok mere ro der end på hospitalet

Du bliver garanteret også ringet op fra hospitalet dagen efter, for at høre hvordan det går, mon ikke du også selv kan ringe dem op døgnet rundt, det vil jeg tro.

Du får jo også en sundhedsplejerske... har du ikke også nogle veninder du kan spørge hvis du er i tvivl om noget

Jeg har nu ikke selv haft behov for at være der i flere dage, men med den første var jeg der et par dage, alt andet var unormalt dengang, men var glad for at komme hjem.

Det er slet ikke så svært med de babyer, de skal bare være våde i den ene ende og tørrer i den anden

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-08-11 21:14

Da jeg fik min datter, for snart 15 år siden, var jeg på fødeafdelingen fra søndag til onsdag.

For 11 år siden kom sønnike til, da tog jeg hjem efter 6,5 timer, dette var ikke helt planlagt, jeg havde egentlig forventet at blive til næste dag, men af en eller anden grund lå det i luften, at jeg tog hjem meget snart.

Jeg synes det er trist, at førstegangsfødende bliver så hurtigt sendt hjem, men hvis man har prøvet det før og alt er som det skal være, så kan jeg ikke se nogen grund til at blive.

Held og lykke med det hele.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-08-11 21:21

Ja regner nu også med at det hele går som det skal og at man sikkert har styr på det helt af sig selv :)
Og ja der er sikkert meget bedre derhjemme - der føler man sig sikkert bedre tilpas.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-11 21:29

Citat
Og ja der er sikkert meget bedre derhjemme - der føler man sig sikkert bedre tilpas

Det synes jeg i hverttilfælde

Men måske du skal overveje hvornår du vil have "besøgstid" alle vil sikkert gerne se vidunderet, så hvis du ikke skal have gæster hele tiden, så må du melde ud, hvornår du ønsker at vise frem

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 14-08-11 19:44

Tak for svaret Nordsted1. - det var en rigtig god liste, nu tror jeg efterhånden der er styr på det. 5½ uge før termin så det er skønt :)
Og en rigtig god ide med det besøgstid :)