/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Genindfarvning af Resin figurer
Fra : bluesky
Vist : 674 gange
100 point
Dato : 10-08-11 13:22

Hejsa,

Vi købte for en del år siden 2 imiterede "stødtænder" som er rigt dekorede i Thailand. De er sikker lavet af Resin og års rengøring har taget en del af den brune farve.

Har I et godt fif til hvorledes farven kan friskes op? Jeg har Googlet forskellige dansk og udenlandske sider og blev lidt forvirret over de mange typer Resin der er og derfor spørgsmålet her om der er nogen af jer der har prøvet at genindfarve figurer købt i Østen. I Bankok vrimler det jo med forretninger som sælger disse

Bluesky

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 10-08-11 16:00

Resin betyder strengt taget harpiks, men det bruges tit som betegnelse for en tilfældig type plast eller andt kunststof. Ofte en slags bakkelit med et fyldstof. Det farvede fyldstof kan være noget organisk, som blege med tiden. Det er det nok ret umuligt at gøre noget ved,hvis man ikke vil forsøge med en slags vandfarve( bejdse), som det dyppes i.

Godkendelse af svar
Fra : bluesky

Dato : 24-08-11 09:56

Tak for svaret transor.