/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
er gas billigere end el?
Fra : jobestar
Vist : 1161 gange
50 point
Dato : 09-08-11 19:44

Hej,
Jeg ved at gas umidlbart er billigere at lave mad på end el.. men, så er det jo lige et gasabonnement på 650-700 kr. om året, oven i hatten.

Jeg er blevet i tvivl om det egentlig virkelig er billigere, når man medregner de små 700 kr. i gasregningen?

jeg bruger komfuret ca. 1 gang om dagen. gasabonnement overstiger langt mit reele forbrug.

har i nogen bud?

(går ikke op i, at det er nemmere at styre varmen osv. skal bare være billigt, da jeg flytter i en ret dyr lejebolig snart.)

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-08-11 20:44

hvis det er den forskel der kan vælte dit budget, har du slet ikke råd til lejligheden.
så enkelt er det

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-08-11 20:47

Citat
har i nogen bud?

Ikke lige på det. Men hvis jeg skulle vælge blev det 100% sikkert gas.
Det er skønt at lave mad på.

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 09-08-11 21:09

trimare>> jeg vil bare spare alle steder, og så løber det jo op.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-08-11 21:14

Citat
da jeg flytter i en ret dyr lejebolig snart.)

Jamen er der gas i lejligheden da ?? Altså den du flytter ind i eller kan du da selv vælge ??

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 09-08-11 21:17

Jeg kender ikke mere priserne i Danmark, men hernede i Tyskland har jeg flaskegas. Jeg har et vidunderkomfur halv gas og halv el. Jeg bruger mest gassen; ellen bruges til simremad. En flaske rækker til ca tre måneder ... og jeg laver meget mad. Det er for mig meget, meget billigere end el, og jeg foretrækker gas.

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 09-08-11 22:28

pia skov>> der er gas i lejligheden nu, men regner stærkt med, at der er elgruppe/tavle nok til at jeg kan sætte et glaskeramisk til.

jeg vil helst have glaskeramisk, men ikke hvis det er meget dyrere at lave mad på end gas.

ja det er måske nok småpenge i sidste ende.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 10-08-11 13:34

Hvis du bruger el-komfuret rigtigt og husker eftervarmen er der ikke den store forskel i udgiften!
Jeg går ud fra at der er indlagt gas eller skal du bruge flasker?

frieda hvad hedder dit komfur?
bruger du 17 kilo flasker eller?
MV2

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 10-08-11 14:42

ved ikke hvad for et der er er billigst, men syntes helt klart at mad der bliver lavet på gas komfur smager bedre.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 50 point
Dato : 10-08-11 16:30

Citat
men regner stærkt med, at der er elgruppe/tavle nok til at jeg kan sætte et glaskeramisk til.

Se det skal du så ikke regne med at den kan trække.
Brug dog det gas der er indlagt.
Og som jeg kan se i en anden tråd du har lavet er det sørme ikke smart at sætte den keramiske plade direkte på bordet. Det komme sq til at gøre nas hvis der vælter vand eller lignende ned i den når den er i brug.
IKKE smart du.

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 11-08-11 19:01

Tak for svaret piaskov. hehe ja jeg dropper sgu det hele og køber fraflytters gaskomfur, men tak for hjælpen alle sammen :)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-08-11 19:58

Citat
ja jeg dropper sgu det hele og køber fraflytters gaskomfur

Det var en yderst klog beslutning.
Held og lykke med flytningen