/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvor køber man pulverlakering?
Fra : crayzee
Vist : 6541 gange
100 point
Dato : 05-08-11 22:46

Hej.
jeg har kigget lidt på pulverlakering og tænkt på, hvor man kan købe selve pulvermalingen henne?
Det eneste sted jeg har kunne finde det, er på ebay.

Er der nogen der ved hvor i DK man kan købe det ?

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 110 point
Dato : 05-08-11 23:26

Her http://www.digitaleprodukter.dk/products/1254009203-pulvermaling
men du skal have en del udstyr,man skal sætte strøm på og det skal ind i en ovn bagefter.
alimak

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-08-11 02:03

Drop det..............

Delene der skal behandles skal være positivt ladet og pulveret skal være negativt ladet, eller omvendt.
Derefter skal det ind i en ovn så det så at sige smelter og hærder.

Og Du skal iføres heldækkende dragt med luftforsyning.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 06-08-11 08:37

Jeg har set i et Gør Det Selv blad, at der er kommet en
pulverlakeringspistol på markedet til en billig penge.
Selve pistolen ligner en forvokset hårdtørre giver en høj pludsspænding på
ca 15000 volt (15 microampere).
Ved at sætte emnet på minus (0) kan pulveret fordele sig automatisk.
Prisen er 249 euro (ca 1870kr) pluds fragt (ca 90kr) Farvepulvret koster
11,95 euro (ca 90kr) for 250 gram der kan leveres ekstra beholdere til
pulverudskiftning

Forhandler Andytec tlf. (+49) 813 599 38 08
> WWW.andytec.de

Kommentar
Fra : crayzee

Dato : 06-08-11 12:14

LuffeA, det kunne jo være jeg havde de ting der skal bruges, men kun mangler selve pulveret

Desuden forstår jeg ikke, at du siger man skal være pakket ind med ekstern luftforsyning osv. da de flere steder på nettet bare benytter en støvmaske ?

Her fx.
http://www.youtube.com/watch?v=NS0LCiDaqUc
Det kan ses sidst videoen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-08-11 12:20

Citat
Desuden forstår jeg ikke, at du siger man skal være pakket ind med ekstern luftforsyning

Det er det man ser på TV fra industrivirksomheder.
Desuden er der vel ikke mange der bryder sig om at blive "pulveriseret" i hår, ører og tøj.

Kommentar
Fra : crayzee

Dato : 06-08-11 12:30

Nårh, så det er kun et spørgsmål om forfængelighed

Men hvor om alting er, så tror jeg godt jeg kan klare mig med en støvmaske, og hvis det er helt galt, så kan man jo købe en fiberdragt til 20 kr.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-08-11 16:07

Citat
Nårh, så det er kun et spørgsmål om forfængelighed

Næh, nærmere hvis Du smider tøjet i vaskemaskinen hvor de hvide gardiner og duge ligger i forvejen, det er ikke populært.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 07-08-11 01:03

Teoretisk set, kan man jo fange ål med en lasso

Kommentar
Fra : crayzee

Dato : 07-08-11 01:40

Okay HansELund.

Godkendelse af svar
Fra : crayzee

Dato : 08-08-11 00:46

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-08-11 06:27

Tak selv
alimak

Kommentar
Fra : Larspalmqvistdk

Dato : 20-08-12 22:15

Det kan fåes hos Dppl.dk både pistol og pulver til små penge