/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Feriepenge
Fra : LuffeA
Vist : 739 gange
200 point
Dato : 31-07-11 21:47

Nå, jeg er jo stadig på støtten, trods kommunens såkaldte "jobcenter" der ikke har en skid føling med arbejdsmarkedet.

Jeg har feriepenge til gode og agter også at holde ferie for dem, selvklart uden at få kontanthjælp i perioden, hilket de såmænd alligevel vil fortælle i deres magtrus

Jeg har 17 dage til gode og agter at holde dem mellem 6-27 september, hvilket netop giver 17 arbejdsdage.
Jeg kan ikke rigtig kloges på reglerne og vil gerne have bekræftet at de kun trækker for 17 dages kontanthjælp og ikke hele beløbet efter skat der ligger væsentligt over kontanthjælpen.

Jeg er klar over at feriepengene kun under særlige omstændigheder kan hæves efter 1. september, men de kan jo hæves efter 1. maj, altså er det folks eget problem at administrere dem.

Og ja, jeg har været på bissen et år og har derfor ret til ferie.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-11 22:39

Citat
Jeg kan ikke rigtig kloges på reglerne og vil gerne have bekræftet at de kun trækker for 17 dages kontanthjælp og ikke hele beløbet efter skat der ligger væsentligt over kontanthjælpen.

Det gør de desværre IKKE, de regner feriebeløbet ud efter princippet "krone for krone" sådan at feriepengebeløbet opvejes mod det beløb du får i kontanthjælp.

Når du får kontanthjælp må du nemlig ikke have større indkomst end kontanthjælpsatsen.

Korrekt at når du har været på kontanthjælp har du ret til sammenlagt 1 måneds aktiveringsfri (hedder ikke ferie) indenfor en 12 måneders periode, men de feriepenge du har, de bliver altså modregnet for adskilligt flere dage end de 17 dage der står på feriekortet....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-08-11 08:39

I dag får man ikke aktiveringsfri mere, nu får man en friperiode! "Forskellen" er den samme!!!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-08-11 10:47

Efter at have fået underskrevet feriekortet kan jeg nu bekræfte at der kun bliver trukket for antal dage.

Ingen sure miner for de forkerte svar, systemet er jo en jungle.

Accepteret svar
Fra : Cimbombom

Modtaget 200 point
Dato : 01-08-11 19:57

hehe det er ikke altid lige let at finde ud af

god ferie

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 07-09-11 21:36

Tak for svaret Cimbombom.