/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Babystol/liftnet
Fra : bublebee
Vist : 857 gange
100 point
Dato : 22-07-11 09:51

Når jeg nu om ca. 2 mdr har termin så skal baby jo også hjem fra sygehuset.
Hvad er der af regler og krav mht transport af nyfødt og hvad er det bedste til hende ???

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 22-07-11 09:55

Ja, der er meget at tænke på, når familien skal forøges

I dette link kan du læse både om autostole og liftnet

http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Boern%20i%20bilen/Fastspaending%20af%20baby

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-07-11 10:30

Det er der ikke regler om.
Som du så på tv bar kronprinseparret børnene på¨armen. Men det er vel lidt trættende over en længere strækning, . Så du skal have en kurv eller såkaldt "lift" til at have barnet i .

Derudover kan du gå,køre cykel, bil, eller bus/tog som du lyster.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-07-11 10:37

transor, du tager fejl, der er lovgivet omkring personer i bil - heligvis -

http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/sikkerhedsseler/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-07-11 20:25

En babykurv skal gøres fast i bilen lige om en autostol. Ingen børn, heller ikke nyfødte må være "løse" i bilen.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 24-07-11 23:10

Hvis du skaffer en babystol skal den være bagudvendt, og have ekstra støtte til siderne, hendes nakke er slet ikke stærk nok endnu.

Vi har prøvet med en lift med net, men jeg kan kun se fordelen til længere ture, fordi hun kan ligge fladt ned.

Jeg kan varmt anbefale den type stol man kan klikke i en base, som sidder i bilen. Lidt dyrere men meget meget nemmere.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 01-08-11 13:07

Tak for svaret Nordsted1.