/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Begrebsforvirring.
Fra : Mosebaek
Vist : 777 gange
200 point
Dato : 20-07-11 14:58

Hørte i morges i "Go`sommer Danmark",ang. reklamationer ved nethandel. At man er bedre stillet i en nethandel,end en fysisk butik.

Det jeg studsede over,var denne bemærkning: En vare der er købt på nettet må man afprøve,men ikke bruge. (Såfremt den skal byttes).

Prøve / bruge. Hvad er forskellen.

Altså....køber jeg f.eks. en mobil tlf.,er jeg jo nødt til at bryde emballagen og starte monstrumet,
for at se om den nu også virker.

Men så er den jo afprøvet,og dermed brugt.

Hvordan skal disse begreber mon tolkes.

Som det måske antydes,har mit handel med net "butikker",været begrænset til køb af nogle få blækpatroner.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 20-07-11 15:11

Hej
den er pøvet men ikke brugt

mvh
krakgt

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 20-07-11 15:12

Hvis du har købt et par bukser, må du prøve dem, for at se om de passer dig, men du må ikke gå rundt med dem i nogle dage for derefter at returnere dem.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 20-07-11 15:13

At bruge er forbundet med et vist slid.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 20-07-11 15:18

Hvis du "bruger" en mobiltelefon, fylder du den op med dine personlige ting og slæber den med rundt.

Hvis du "afprøver" den, checker du blot, om den svarer til dine forventninger om, hvad den kan.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-07-11 15:59

Tror det er nemmest at tænke på det som

Vil du selv give fuld pris, når du køber varen, hvis det er slidt/brugt, så det kan ses??

Så kender du godt svaret på dit spørgsmål ik?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-07-11 16:11

Være opmærksom på, at der gælder undtagelser for f.eks. software, DVD mv., der må emballagen ikke være brudt.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 20-07-11 16:30

Flødekarameller må ikke engang prøves, hvis de skal returneres...bare så du ved det og det gælder forresten osse kondomer

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-07-11 18:10

Citat
Vil du selv give fuld pris, når du køber varen, hvis det er slidt/brugt, så det kan ses??

Næh.... men det er trods alt i ens varetægt i fjorten dage,inden evt. retur-forsendelse.
Man kan jo aldrig være sikker på,at det man køber er ubrugt.Køber jeg et par "nye" bukser hos "Din Tøjmand".Kan det være at 80 mænd har prøvet dem før mig.

Dulcona,din aldrig svigtende ironi (jeg vil nu kalde det humør) er prisværdig:
Citat
Flødekarameller må ikke engang prøves, hvis de skal returneres...bare så du ved det og det gælder forresten osse kondomer

Ååhh...hva`fan`,for lige at orientere sig om størrelsen....den kan da rulles pænt sammen igen....

M.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 20-07-11 18:25

tak

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 200 point
Dato : 20-07-11 18:33

Har selv lige bestilt varer på nettet, og der står følgende.
http://www.gratisimage.dk/image-937D_4E2707FA.jpg

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-07-11 09:37

Flere der ønsker ordet??...... ellers vil forhandlingerne snarligt blive afsluttet.

M.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-11 10:45

Næææ har sagt det jeg ville

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-07-11 10:45

Jeg skulle bruge en D-Link til trådløs net. El-Giganten havde den. Prisen er normalt 389 kr. jeg fik den til 249 kr. Den var afprøvet og virkede. På kassen var limet en seddel på, hvor det bl.a. stod "RETURVARE som ny". Jeg spurgte til hvad det betød. Det var en der havde fortrudt købet og havde lev. den tilbage, så ElGiganten sælger altså ikke brugte varer men prøvede varer til stærkt reduceret pris. Det harjeg ellers aldrig oplevet nogen steder. Man kan jo godt få den tanke, at hvad gøre forhandlerne med de varer de få retur, og som ikke fejler noget?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-11 10:53

Alka, sådan købte jeg også tv i El-giganten.

Så det var jo ikke slidt, blot pakket ud, det samme som med din D-link

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-07-11 17:34

Tak for svaret nomore.

VH. M.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-07-11 20:46

Var så lidt, men `?
åbnet / ubrugt osv, kan være lidt af en indsigt i det filma der sælger varerne.
--
Jeg handler rimelig meget over nettet, og svaret - jeg som regel altid modtager
er som på linket, ALTSÅ vil jeg påstå du er GODT behandlet, ved køb på nettet.
Kan så nævne, at jeg aldrig har haft brug for at returnere noget, jeg har købt online,
men indtil flere gange, ved køb direkte i butik, fordi der er/ var manglende INFO om varen.
Og sælger har mere eller mindre travlt med at snakke i mobiltelefon/ eller andet, end hjælpe.

Hvorimod du er dårligere stillet hvis du køber det i en butik, medmindre der
som hos El-giganten er tydellige skilte, der tilbyder tilbage levering? 14 dage/ 1 måned.