/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
uduelige nyhedsvært på tv2
Fra : jensviggo
Vist : 1358 gange
20 point
Dato : 19-07-11 09:26

Jeg ved ikke, om det er mig der er penitengrynet eller hvad, men jeg ved, hvornår der skal siges og/at det magter nuværende vært da bestemt ikke. Omkring køresyge siger han at man kan undgå og få køresyge.....................................................osv han bruger ordene i flæng uden hensyntagen til noget som helst, mine tæer sidder helt inde under foden når han er på.
Er der nogen der har bemærket det, og hvad synes I om det???????????????????????????????

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-11 09:31

Citat
Jeg ved ikke, om det er mig der er penitengrynet eller hvad

Det er du MED GARANTI ikke - så havde du ikke 10 åbne spørgsmål

Var det ikke bedre at bruge tiden på dem end AT genere en TV-vært

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-07-11 10:38

Jeg synes der er værre med værterne i "go`morgen Danmark".
De knevrer så selv Lotte Heise,har grund til at blive brødflov.

De er næsten istand til at overdøve min kone,når hun er ved at forklare mig hvilke forpligtelser,jeg har resten af dagen.

M.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-07-11 10:47

Det er så smart på mit fjernsyn at det også har en tænd/sluk-knap og en knap hvor man kan skifte til andre nyhedsudsendelser m.m.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-07-11 10:56

Hmmm

Hedder det ikke "uduelig", når der kun er tale om 1 person ??????

Citat
uduelige nyhedsvært på tv2
Fra : jensviggo

Du har for mange åbne spørgsmål

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 19-07-11 11:06

Bortset fra at man skal være ret straight, når man kritiserer andre. Det ser dumt ud at man ikke selv mestrer det, som man klandrer andre for ikke at kunne.

Men ellers har du ret. TV2's - DR's såkaldte journalister kan hverken læse eller skrive. Her tænker jeg ikke på alm slåfejl, som de forøvrigt burde rette med det samme og ikke bare lade dem køre forneden på skærmen. Men fejl de klokker rundt i og som jeg ikke forventer at journalister gør er f. eks.:

høre / hører - køre / kører - ad / af - og / at osv osv. Hvor fanden har de lært dansk henne?? Det gælder sandelig også skrivekarlene i dagbladene

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-07-11 11:29

Citat
Hvor fanden har de lært dansk henne??

På kandu LOL

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-07-11 11:29

Nu synes jeg du fortjener lidt "medvind", jensviggo. Ovenpå de lidt kritiske svar,du har fået.
Også fordi,vi Opel-folk må stå sammen.

Du har et lille hængeparti,sidst i denne: http://kandu.dk/Spg155087.aspx

Derfor vil jeg oplyse dig om denne,selvom det måske er lidt malplaceret,i denne tråd:
http://catalog.meca.dk/CarSelect.aspx?CategoryType_ID=1

Der er mange oplysninger om motor typer m.m.
Som på mange andre områder,er "Svenskan" mere effektive,end os.

M.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 20 point
Dato : 19-07-11 15:07

Med det man sædvanligvis anser for korrekt dansk udtale kan man ikke høre forskel på ad og af.
Det samme gælder og og at.
Det er kun folk som er vokset op med dialekt, og som forsøger at tale "fint" man får den latterlige udtale som følger skriftssproget.

Der er også kun en hårfin forskel i høre og hører.

Men der er ingen helt faste udtaleregler i dansk.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 19-07-11 15:18

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-07-11 15:34

Citat
Men der er ingen helt faste udtaleregler i dansk.

Næh... sproget er heldigvis,ret frit. Selv arabisk er jo ret meget brugt efterhånden.

Citat
Det er kun folk som er vokset op med dialekt, og som forsøger at tale "fint" man får den latterlige udtale som følger skriftssproget.

Første gang jeg var på Cafe Oven Vande,på Christianshavn,prøvede jeg at smøre tungen lidt.
Men bare efter at have bestilt een øl,sagde bartenderen: Hyggeligt,når det kommer jyder herind.

M.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-07-11 16:02

Den bartender burde ikke være overrasket. Lige i øjeblikket er København affolket. Alle jyderne er rejst hjem på ferie.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 19-07-11 17:30

Citat
Med det man sædvanligvis anser for korrekt dansk udtale kan man ikke høre forskel på ad og af. Det samme gælder og og at
Det er kort og godt noget vrøvl. I øvrigt var der jo ingen som klagede over de manglende danskkundskaber, hvis man ikke kunne høre forskel.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-07-11 18:21

Her er igen,een af sprogets underfundigheder.Eller er det en "oversættelse" fra Google:
http://ekstrabladet.dk/112/article1589123.ece

En Herregård i Madrid ???????????????? Gad vist hvor stor jordtilligende,den har.

Hos mig forstås en herregård,af typer som Brahetrolleborg (2500 ha) eller Wedellsborg (2000 ha).

M.