/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
børnepenge
Fra : henningFar
Vist : 1057 gange
100 point
Dato : 18-07-11 21:14

Hej. Kan ikke rigtig forstå hvorfor jeg skal betale børnepenge, jeg har børnene fredag til onsdag. X og jeg tjener det samme. Hun er i nyt forhold så der er 2 indtægter. Hun snyder hvor hun kan også med adressen. Har været ved statsforvaltningen men ingen trøst......

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-11 21:18

Hejsa.
Citat
Hun er i nyt forhold så der er 2 indtægter

Det har intet med jeres børn at gøre at hun er i nyt forhold. Han skal jo ikke underholde jeres fælles børn rent økonomisk.
Det er statsforvaltningen der fastsætter bidraget til din X og det må du rette dig efter.
Hvis du har en mistanke om at hun laver svindel med adresse osv. for egen vindings skyld skal du henvende dig til den kommune hun bor i. De er meget optaget af den slags for øjeblikket og de skal nok finde ud af det hvis der er noget at komme efter.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 110 point
Dato : 18-07-11 21:31

Jeg kan godt forstå, at du synes, det er uretfærdigt, at du skal betale børnepenge. Der er dog et par forhold, der gør sig gældende i den forbindelse. For det første, så er det ikke din x's nye kærestes ansvar at tage sig af jeres børn, så det er klart, at han ikke hæfter i den forbindelse. For det andet, så er det normalt, at den ene part betaler sko, tøj, skoletasker, ture med skolen, fritidsinteresser o.m.a, så det er bl.a. dét, børnepengene går til.
Du vil måske sige, at du også køber tøj m.m. til børnene, men vi har nu engang et samfund, hvor børnepenge forventes at gå til den slags ting. Glæd du dig over, at hvis du giver børnene sko eller andet, så får de i hvert fald rigeligt, og trods alt er det dejligt at vide, at der bliver taget godt hånd om børnene. Der er mange, som dig, der siger: "Jamen, Han/Hun bruger slet ikke pengene på de ting, men er mere optaget af at bruge penge på sige selv". Verden er desværre ikke retfærdig, men glæd dig nu bare over, at du ser dine børn så meget som du gør, det er der nemlig andre forældre, der ikke kan få til at lykkes.
Når vi forelsker os i hinanden, så tror vi alt det bedste om den anden part. Ved skilsmisser så får vi et helt andet billede. Husk på, at det trods alt er dine børns mor, og hvis hun er glad, så er der en chance for at børnene også trives hos hende. De kan jo ikke gøre for at deres forældre ikke kunne finde ud af det sammen.
Lad børnene vide, at de er heldige! De har to forældre, der elsker dem, og som begge er gode for dem
men åhh, du er ikke alene....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-11 21:41

Citat
jeg har børnene fredag til onsdag

Vil det sige de KUN er hos moderen TORSDAG (52 dage om året)

Så kan jeg sgu godt forstå du er mopset over at skulle betale

Godkendelse af svar
Fra : henningFar

Dato : 18-07-11 21:41

Tak for svaret pifo.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 18-07-11 21:52

Deler du omkostningerne vedrørende børnenes tøj, institutionsplads m.m? Hvis ikke, så har du ikke noget at brokke dig over.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-07-11 00:30

Slut og brok dig og betal til dine børn med glæde: Jeg forstår ikke at du tør stille en sådant spørgsmål.Folk vil se på dig som en nærig idiot.Hvordan kan du mene at din kones nye fyr
skulle have noget med dette at gøre.
Du mælder henne til statsamtet for at snyde med adresse,bland dig udenom,du er kun en lille jalux stikker. Få dig dit eget liv og slut og bland dig i hendes. Husk at du skal samarbejde med hende om deres fælles børn.
alimak

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 19-07-11 08:07

Nu siger du at du har været ved statsforvaltningen, men jeg mener at have hørt at hvis du har en del udgifter til tøj mv til børnene så kan du trække det fra den ydelse du giver til børnene.

Min samlever har et barn fra et tidligere forhold, han er nu teenager, lad mig bare sige at vi ville gerne betale de ca 1100 kr. i børnepenge til faderen, hvis han så det til gengæld sørgede for alle udgifter ( og det uden husleje og mad) for de overstiger meget det beløb. De er krævende sådan nogle børn :)

men derudover er det lidt sjovt(mærkeligt) at børnepenge kan trækkes fra, hvor er det rimelige i det?

Syntes faktisk det er pinligt at nogle vil brokke sig over de håndøre.
Jeg har selv ikke et barn endnu, og vil så gerne have et, så jeg brækker mig faktisk over de folk, der har fået et barn, og så ikke ønsker at sørge for at det får en god fremtid. SYNTES EGENTLIG IKKE DE HAR FORTJENT ET BARN.