/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
fjerne windows xp
Fra : CerwinVega
Vist : 612 gange
20 point
Dato : 13-07-11 16:34

Jeg har total glemt hvordan man fjerne et styrresystem.
Da jeg har win xp på det ene drev og windows vista på det andet drev.

Jeg ønsker at fjerne windows xp og beholde vista..
Hvad skal jeg gøre ?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 13-07-11 17:03

Hiver harddisken ud ???

Du kan også vælge at starte op i Vista og derfra formatere din harddisk - Men du skal huske at checke din bootloader da din XP disk garanteret er den første!

Ellers ikke noget ellers

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 13-07-11 17:13

Ja det er noget med boot filen som jeg er bange fir at fucke op..det er let nok at formatere drevet osv..men hvordan gør jeg det korrekt ?

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 13-07-11 17:28

Jeg har vista på C drevet og xp på D drevet.

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 13-07-11 18:06

Bump

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 20 point
Dato : 13-07-11 18:25

Ro på.
Tja - hvis du har vistaen på C-drevet - så er det også der bootfilen ligger.
Så er der ikke noget galt bare at formatere og det er det

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 13-07-11 18:52

hmm boot filen ligger på D drevet kan jeg se..så jeg må have installeret xp først og så vista bagefter..

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 13-07-11 20:50

Tak for svaret peque.