/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Fatter det ikke
Fra : jensviggo
Vist : 885 gange
50 point
Dato : 12-07-11 17:40

Ja det er rigtig, jeg fatter det ikke...................at jeg ikke kan få lyd ud af den s.... pc, jeg får en besked om, at codec erhvervet i nederste vanstre hjørne, men den vil stadig ikke afspille lyd, skal codec installeres på en eller anden måde, i givet fald hvordan mon.
Jo der kommer lyd ud af højtalerne, med den traditionelle windows start, det er osse det eneste, altså er det ikke lydkortet, hvad gør jeg mon??????????

Kommentar
Fra : xylen

Dato : 12-07-11 18:23

Codec skal du vidst kun bruge når du snakker om at kunne afspille film i windows media player så vidt jeg ved, medmindre at det er derfra du vil afspille lyden. Er du sikker på at du har driveren installeret til lydkortet? Det ville være det første jeg ville checke. Hvis det er alt lyd på computeren der ikke virker, heller ikke når du starter op kan det næsten kun være lyd driveren der ikke er installeret eller også er lydkortet røget.

Du skulle gerne kunne se hvad lydkort du har ved at:

Trykke på start nede i venstre hjørne.

Højre klik på computer og tryk egenskaber.

Når det billed popper op så skal du trykke der hvor der står enhedshåndtering (det står forskellige steder alt efter hvad styre system du kører med)

Der inde under skulle der der være en fane hvor der står lyd, og der kan du se hvad den hedder og søge på navnet på google og skriver driver download bagefter.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 12-07-11 18:30

der er masser af lyd når jeg afspiller film, så det må åbenbart være MP3 filer den ikke kan afspille, det er musikfiler jeg har downloaded, men jeg kan ikke afspille dem, det har jeg kunnet

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 12-07-11 18:44

jeg har kigget i egenskaber og der er et kæmpegult ?tegn ved RAID kontroller, har det mon noget med det at gøre?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 12-07-11 19:23

der mangler nok en driver til RAID controller??????hvor mon jeg finder den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-11 20:01

Det er temmelig sikker ikke en manglende RAID controller som er skyld i din manglende lyd, prøv at gå til Enhedshåndtering og se efter gule spørgsmålstegn, klik på det lille + det den gule spørgsmålstegn så åbner der sig en menu med manglende drivere og dit lydkort kan være et af dem.
Har du en CD som fulgte med da du købte computeren, den hedder sandsynligvis noget lignende drivers and utilities og indeholder drivere til bundkortet, både til RAID controller og lydkort og meget andet
eller afinstaller driver ved at højre klikke på lydkortets driver og vælg Fjern, efter en genstart er der stor sandsynlighed for at Windows selv finder en driver der kan bruges, husk at give tilladelse til at søge på internettet når du bliver spurgt.
Hvis der mod forventning ikke mangler en driver til lydkortet, eller du vil forsøge at løse problemet ved at installere manglende codecs, så vil jeg anbefale en af K-Lite gratis codecs pakker, sidst jeg installerede K-Lite Full pakken kom Real Player med, jeg overså måske en markering som kunne fjernes, hvis du Real Player med så kan du enten beholde den, den er gratis og faktisk ganske god men har en kedelig tendens til at gøre sig selv til standard afspiller til alle dine musik og video filer, klik på den grønne Download Latest Version knap og installer den hentede fil ved at dobbelt klikke lgesom du installerer enhver anden program:
http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-07-11 21:43

Citat
MP3 filer den ikke kan afspille, det er musikfiler jeg har downloaded, men jeg kan ikke afspille dem

Og det har DU fra sikker kilde........
alle kan kalde sine filer for MP3_ selv kalder je visse af mine filer for REFI,

som ikke kan afspilles, før der ændres navn? eller tilladelse...

Kør dem en tur gennem formatoz, og se hvordan de så skaber sig...?
i højeste kvalitet.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 50 point
Dato : 12-07-11 21:53

NB: har du K_lite installeret,
så kan du bruge Media-playeren, som ligger i programmer/
Klite/ mediaplayer : til at afspille filerne med,

Har du `hentet dem fra NETTET??????????????
Hvor?????
Netmusik.dk/ eller andet navn, har DRM beskyttelse, så den skal først fjernes
før du kan bruge en anden LOKAL PLAYER til at afspille dem, ELLER

du skal kopiere dine licenser, til en anden PLAYER´s folder / licenser
Og det ved jeg, kan give store problemer, men så hent dem igen,
og brug en anden Player som STANDART afspiller = før du henter filerne igen.
Des-uden kan det være din firewall? hvis det kommer fra Netmusik,
den plejer at skulle have adgang til/ fra din player, gennem port 40 + 443.
Muligvig er der andet der også kommer i vejen..

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-07-11 21:58

Ellers kan du bruge en af de såkaldte LYDKORTS optagere,
så kan du optage lyden gennem det program, og så skulle det gerne virke gennem alle dine afspillere, men det kan andre sikkert give dig et LINK til.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-07-11 22:04

Citat
Media-playeren, som ligger i programmer/
Klite/ mediaplayer

Den hedder nu go_nok Classic Windows player?? så vidt jeg lige husker.

Bruger den til at afspille filer fra Youtube og andet, jeg ikke lige kan afspille normalt.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-07-11 22:07

Citat
gennem port 40 + 443.

Vrøvl og ½bedrag 80 + 443
eller er du på WIN 7, så er det helt sikkert andre porte der skal åbnes for
Kører selv XP PRO oh kan ikke hjælpe med andet.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 19-07-11 15:22

Tak for svaret nomore.