/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Handle udstyr i Sverige
Fra : Tak_for_hjælpen
Vist : 946 gange
120 point
Dato : 09-07-11 11:29

Hej

Jeg er så heldig at jeg skal have en baby til februar - nu hvor lykkerussen har lagt sig og vi skal til at være praktiske begynder panikken for nøj hvor børn koster, det havde jeg helt glemt - det er jo det gode ved børn man husker kun de lykkelige stunder og ikke at man var mega træt og havde kvamle de første måneder

Nå men her midt i panikken prøver jeg så at tænke lidt og kom til at tænke på om det kan betale sig økonomisk at handle i sverige? Ved mange kører til Tyskland men vi bor lige uden for København så Sverige er mere lige for.

Men jeg er en tumpe til at google så findes der nogen gode hjemmesider i Sverige der kan give mig et hint? Jeg vil sætte pris på andre gider at google for mig.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 09-07-11 11:40
Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 70 point
Dato : 09-07-11 11:41
Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 09-07-11 15:47

Nu var det ikke lige tøj fra H&M og andet tøj jeg tænkte på, men udstyr som combivogne, senge, pusselbord, babyalarm, autostole, skråstole, legetæpper, voksiposer (eller kopi) og alle de andre ting vi som forældre køber til vores børn.

Det jeg søger er Danmarks Børn (total fed butik) og Babysam på svensk, ved godt de 2 butikker ikke er i Sverige men noget i den stil.

Bonus info var I klar over at det storset kun er i Danmark man bruger barnevogn og udenlandske mærker sælger kun deres vogne i Danmark? synes det er lidt pussigt at noget som vi forventer alle gør er en udpræget dansk ting.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-07-11 16:55

Først stort tillykke med den kommende familieforøgelse

Jo der er penge at spare ved at handle i Sverige,men ikke så meget som der har været.

En af mine bekendte som også bor tæt på Sverige, handlede ind via nettet i Tyskland, der var en endnu større besparelse

Der blev handlet via denne side

http://mypram.de/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-07-11 18:37

Den svenske krone er steget de sidste par år.

Jeg så lige at Du skrev babyalarm, forleden så jeg at Rema1000 havde en sådan i deres omfattende og billige non-food, men jeg kan ikke huske hvad den kostede.

Nok en god ide at begynde at købe ting nu istedetfor at ødelægge budgettet de første måneder efter den lille ny er kommet

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-07-11 11:26

Jeg kørte selv til Sverige for at handle babyudstyr. Priserne er generelt lidt lavere, og udvalget nogenlunde det samme.

Der ligger en del butikker i Malmø området, men du skal have en bil med, og så huske at regne bro og benzin fra inden du regner besparelsen sammen.

Hvis du skal have hele programmet med både seng barnevogn, og andre møbler og større ting, så er der en besparelse, men ellers kan det dårligt betale sig.

Det eneste vi fandt der var markant billigere i Sverige end i DK var babyalarmen

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-07-11 08:10

Citat
Nu var det ikke lige tøj fra H&M og andet tøj jeg tænkte på,

Næh, men hvis du alligevel skal en tur til Sverige, så bør du næsten handle i H&M, for der er nemlig noget at spare.
Derudover, så er det minimalt, hvad du sparer ved at købe babyudstyr i Sverige, med mindre du finde gode tilbud

Kig evt på denne butik, som ligger i Malmø:

http://www.barnvagn.se/

Godkendelse af svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 01-08-11 19:03

Tak for svaret Olesen-50.