/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Hvad blev der af Glostrup Friluftsbad?
Fra : bjarnefilm
Vist : 4156 gange
50 point
Dato : 05-07-11 23:02

Jeg er idag 47 år.
Jeg kan huske da jeg var barn, at jeg kørte på cykel fra Albertslund til Glostrup Friluftsbad.
Det har været i perioden 1973 til 1976.
Det var udendørs, der var et 50 meter bassin og en ti meter vippe.
Badet er tilsyneladende nedlagt nu.
Kan nogen sige noget om,
- Hvornår blev badet nedlagt?
- Hvad var adressen?
- Hvad skete der med bassinet og bygningerne?

Venlig Hilsen
Bjarne

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 60 point
Dato : 05-07-11 23:07

http://www.gskswim.dk/index.php?id=105
Er det dette du tænker på der blev nedlagt i 1990?

vh Ben

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-07-11 15:12

Kan godt huske det friluftsbad, men det fik megen konkurrence fra Badesøen. Så måske er det derfor det lukkede. For Badesøen lever i bedste velgående.

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 06-07-11 19:54

Tak for linket Benjamin.Hansen. På siden står: "I 1990 lukkes friluftsbadet." Så fandt jeg ud af det. Er der nogen, der kan huske adressen?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-07-11 20:05

Det lå på Stadionvej i Glostrup. Ved Glostrup hallerne. I dag er der en indendørs svømmehal på Christiansvej i Glostrup, og det blev erstatningen for Friluftsbadet.
Jeg kom selv i friluftsbadet, men et af problemerne, der var, var dels konkurrencen fra Badesøen, og dels var der behov for en svømmehal, som var åbent året rundt.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-07-11 20:05

Som jeg husker det, var lige omkring hvor Bauhaus ligger idag. Men dog på den del af området der vender væk fra Roskildevej.
Adressen i dag er Christiansvej 2 , 2600 hvor der idag er svømmehal / fritidscenter.

Men om det var den eksakte daværende adresse ved jeg ikke.

Vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-07-11 20:09

Jævnfør linket var det ved Glostrup Stadion.
Så min hukommelse er ikke korrekt lige der.

vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : bjarnefilm

Dato : 17-07-11 17:04

Tak for svaret Benjamin.Hansen.