/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Vådrum mindre en 3 m2
Fra : HeavyC
Vist : 1280 gange
160 point
Dato : 22-06-11 20:59

Hej jeg har et badeværelse mindre end 3 m2.
Jeg vil gerne have glasfilt udenfor vådzonen. Men jeg har læst i en byganvisning at man betragter hele rummet som en vådzone hvis det er mindre end 3.25 m2 eller 1.30 m i breden.

Den ene væg er lavet af vådrums gips den anden er murvæg.

Hvad gør jeg de steder jeg gerne vil have glasfilt, hvad skal bruges inden væven kommer på?
Jeg havde selv tænkt mig at:

1. spartle det hele med normal sandspartel (undtaget vådzonen)
2. prime
3. give et lag vådrumspartel
4. bruge vådrums lim (hvis det eksiterer?)
5. sæt væv op og give det maling med høj glans

Er det "lovligt" på denne måde og hvis ikke kan man så i nødstilfælde ikke sætte fliser op, de steder hvor der er glasfilt, inden man evt. sælger

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 23:56

Køb en pis-potte
hvad skal man med et Vådrum mindre en 3 m2

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-06-11 11:31

Citat
Køb en pis-potte
hvad skal man med et Vådrum mindre en 3 m2

En pis-potte er for besværlig at tage et bad i....

Og der findes altså stadig små lejligheder hvor det er svært at lave et større badeværelse uden at skulle foretage store indgreb både i installationer og den øvrige plads.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-06-11 22:24

Citat
En pis-potte er for besværlig at tage et bad i....

Arh...DE par gange jeg har brugt en ..sådan.. der var nu ellers GODT tryk PÅ...
men desværre den forkerte vej

Accepteret svar
Fra : fnuggen

Modtaget 160 point
Dato : 02-07-11 16:03

Hvis det er et våderum vil jeg anbefalde du grunder væggen med forandring grunder som gør at når du spatler MED VÅDERUM SPARTLE MASSE hænger det fast. du spartler det 2 gange første gang i godt lag anden gang kan du skrab spartle vægen sørg for de er slibe godt før du igen giver det du har spartle forandring gunder som igen gør at filten eller glasfilt som du kalder det kan holde fast. hvis du ikke sliber det godt nok kan alle så knopper og buler ses. nå du har sat filten op bruger du en malinge glans 20 eller højer da den er vand afvisen. Hvis du har spørgsmål til det jeg skriver så skriv til mig. Så skal jeg fortælle hvorfor de behandlinger er så vigtige som de er.

Kommentar
Fra : fnuggen

Dato : 02-07-11 16:06

Jeg glemte at sige at nå man sætter filt eller væv i et våderum så husk at lufte godt ud når man har været i bad. få der komme let svampe angrib. Så måske skulle du overveje om du skulle sætte fliser op på væggen det er nok billigst i sidste ende.

Kommentar
Fra : HeavyC

Dato : 30-07-11 12:48

Tak for alle jeres svar, nogle bedre end andre!

Vi får lagt fliser over det hele, da det er hvad vådrums bestemmelserne siger inde for rum af denne størrelse.

Godkendelse af svar
Fra : HeavyC

Dato : 30-07-11 12:48

Tak for svaret fnuggen.