/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Australsk hyrdehund
Fra : .smash.
Vist : 819 gange
100 point
Dato : 20-06-11 12:33

Hej.

Nogen der ved hvor jeg kan finde information om hvor mange australske hyrdehude der er i Australasien? (Eller bare australien eller NZ)

Venlig hilsen Glen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-06-11 13:02

Når du skriver australsk hyrdehund mener du så den australske shepard eller den australske cattledog?
alimak

Kommentar
Fra : .smash.

Dato : 20-06-11 13:04

Ahh ja.. jeg mener den australske shepard

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 20-06-11 13:04

- det tal er vist ikke blevet registreret nogen steder.

Citat
Oversættelse fra Engelsk til Dansk

På trods af det misvisende navn, er den australske Shepherd ikke australsk overhovedet, men blev udviklet højst sandsynligt i Pyrenæerne eller andet sted mellem Spanien og Frankrig, og raffineret i USA for at arbejde som hyrdehund på ranches. Racens vigtigste forfædre var mest sandsynligt, spanske hunde, som ledsagede baskiske hyrder og flokke af fine Merino får eksporteret til både Amerika og Australien i de tidlige dage af kolonierne. På et tidspunkt er det sandsynligvis krydset med Collie lager. Hunden har haft mange navne i fortiden herunder Pastor Dog, Blue Heeler, spansk Shepherd, Bob-Hale, New Mexican Shepherd, og Californien Shepherd. Dens mange talenter omfatter, genfinding, hyrdehund, vagthund, bevogtning, politiarbejde, narkotika opdagelse, search & redning, agility, konkurrencedygtige lydighed og udføre tricks.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-06-11 15:44

Hverken AU. eller NZ har registreringspligt på hunde, så opgaven er umulig.

Godkendelse af svar
Fra : .smash.

Dato : 20-06-11 16:04

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-06-11 18:11

- velbekommen smash...