/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Brug af PHP session
Fra : k_m_s
Vist : 1134 gange
200 point
Dato : 17-06-11 10:53

Hej.

Har forsøgt at få noget session til at virke og tror jeg nu har fundet fejlen men sidder ikke ved min pc

Har forsøgt sådan:
På en side:

<?php
session_start();
$_SESSION['variabel'] = 'vaerdi';
?>

På anden side:

<?php
session_start();
?>

HTML MM.

<?php
echo $_SESSION['variabel'];
?>

Skal echo $_SESSION['variabel']; stå inde i session_start(); for at virke??????

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : ajuul

Dato : 17-06-11 11:50

Din kode er god nok.
Mit gæt er, at du skal sørge for at sætte din session_start() allerførst i din kode, så afsendelsen af headers ikke er afsluttet endnu.

Du kan evt. prøve at køre koden
Kode
echo session_start();

dér, hvor du før har erklæret din session_start() .

Hvis den returnerer falsk (værdien 0) er der noget galt.

/ajuul

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 17-06-11 12:44

Jeg har sat session_start HELT i starten af siderne.
Godt nok ikke på alle sider endnu, ville lige prøve, ved ikke om det kan betyde noget.

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 17-06-11 20:51

Jaaaa nu virker det.

Jeg får bare stadig denne fejlmeddelelse:
Notice: A session had already been started - ignoring session_start() in C:\Program Files (x86)\EasyPHP-5.3.6.0\www\include\funktioner.php on line 3

Hvordan retter jeg det??

Kim

Accepteret svar
Fra : ajuul

Modtaget 200 point
Dato : 18-06-11 01:31

Du skal ikke bekymre dig!
Sæt error-reporting(0) på alle sider (før session_start) så går det alt sammen...

/ajuul

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 18-06-11 10:23

Hej ajuul

Sådan

Jeg kan få fejl meddelelser væk på to måder, hvilken ville du vælge?

Jeg bruger SESSION til at få markeret den menu-side man er på i en lidt mørkere farve, menuen bliver lavet via en php include fil.
Til at starte med satte jeg session_start(); øverst på ALLE sider også min php include fil.

Hvis jeg fjerne session_start(); i include filen forsvinder fejlen også. (og det virker)
Eller
Hvis jeg bruger error-reporting(0); forsvinder den også.

Sytes selv det virker mest rigtigt at fjerne session_start(); i include filen så der ingen fejl er.
Men mener ikke det burde virke da session så ikke er starte på include-filen

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : ajuul

Dato : 18-06-11 10:58

Du kan jo altid bruge error_reporting(0);

...

/ajuul

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 19-06-11 15:39

Tak for svaret ajuul.

Hilsen
Kim