/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Andet helbred
#NavnPoint
Nordsted1 10501
ans 6072
dova 5326
katekismus 3590
HelleBirg.. 3068
CLAN 2619
miritdk 2300
refi 2280
piaskov 2118
10  transor 1971
Efter rygestop. Trille tommelfingre?
Fra : kartoffel88
Vist : 966 gange
109 point
Dato : 13-06-11 03:00

Jeg stopper med at ryge snart og jeg ved at jeg godt kan.
Problemet er at jeg så begynder at småspise slik og andet bras om aftenen, fordi der ikke er noget at lave.
Er der nogen der har gode råd til hvad jeg kan erstatte rygningen med? Et eller andet jeg sidde og fedte med der holder mig beskæftiget?



 
 
Kommentar
Fra : refi


Dato : 13-06-11 07:45

Hvis du er så overbevist om at du "nemt" kan holde op med at ryge, kan du ligeså nemt holde op med "småspiseriet"

Ordet hedder VILJE Uden det fungerer diverse hjælpemidler heller ikke.....

Citat
Et eller andet jeg sidde og fedte med der holder mig beskæftiget?


Put hænderne i lommen....

Kommentar
Fra : Dulcona


Dato : 13-06-11 08:14

Tag boksehandsker på........

Kommentar
Fra : Majormajor


Dato : 13-06-11 08:20

Der skal gås/cykles lange ture hver dag, og næsten alle rutiner, hvor du før har snuppet en smøg, skal laves om . Held med det .



Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 13-06-11 08:46

Du bør have en førstehjælpspakke parat.........altså en pakke med et par smøger, og det skal være Dine foretrukne, ikke de billige da det er nikotin og ikke røg Din krop skriger efter.

Slet ikke at kunne finde en smøg kl. lort om aftenen hvor alle har lukket giver psykologisk mere panik end hvis man har et par stykker liggende som man bestemmer sig for ikke at røre før man er helt ude i tovene.
Og paniksmøgen SKAL Du ryge udenfor, bor Du i en opgang kan alene det at skulle tage tøj på kl 03 for at komme ned på gaden i regnen og ryge sagtens hindre at Du fyrer op.

Kommentar
Fra : pifo


Dato : 13-06-11 08:54

Prøv at bringe tankerne hen på noget andet ved, som du selv siger, at beskæftige dig med et eller andet, der interesserer dig. Kan du lide at løse Suduko? Krydsord? Gå en tur med hunden (selv om du ikke har en). Måske vil du synes om at lime model-fly og -skibe? Eller strikke, hvis du er til den slags?
hvis du bare skal have noget i hænderne, mens du ser tv, så køb en lille blok og en blyant og tegn krudseduller og streger på. Eller køb en af de der sjove bolde, man kan sidde og klemme på og lege med. Flet julestjerner af de der lange hvide strimler.
Læs en spændende bog? Smut mandler (spis bare et par stykker). Spis gulerødder med god dip.
Nogen synes, at rygestop er lettere, hvis man samtidig ændrer vaner. Altså gør noget andet, end det du plejer.
Ellers kan du skrive lidt mere her på Kandu, lægge madplaner for en uge, eller komme her hos mig og luge have. Idéerne er utallige
Bare klø på - du skal nok klare den - tillykke med dit nye liv



Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 13-06-11 10:14

Ved alle rygesituationer, er det godt at foretage sig noget, i stedet for at sidde og pine sig selv.
Frugt kan også afbøde noget af trangen.
Efter et par år har du det rigtig godt og ved det 4-5. år tænker du ikke på smøger mere.

Erfaren ryger fra det 12. år - som ikke ryger mere på 6. år.


Kommentar
Fra : granner01


Dato : 13-06-11 11:16



Der var en ting der hjalp mig med at stoppe og ikke forfalde til slik.

Puslespil - puslespil - puslespil. Hver gang trangen meldte sig så lagde jeg 5-10 brikker. Hver gang jeg fik lyst til at spise et eller andet sødt, så lagde jeg nogle brikker.

Og nu er det næsten 3 år siden jeg stoppede. Jeg tænker kun på det 2-3 gange om året.

Så hold ud. Hold ud. Hold ud.

Det bliver bedre og bedre.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 109 point
Dato : 13-06-11 12:27

Hvis du erstatter rygning med noget andet, holder du fast i din egen afhængighed, og den dag du så ikke lige har en kuglepen at bide i, eller hvad du nu vælger, så vil du uvilkårligt række ud efter cigaretter.

Når du holder op med at ryge, så er du ikke-ryger, og ikke-rygere har ikek behov for at holde hænderne beskæftiget, find et mantra der hjælper dig, og tænk på dette:

De fysiske abstinenser afledt af rygning kan maksimalt vare 2 minutter pr. gang, så når du føler trangen/behovet/lysten, så sæt dig ned og tæl til 120, eller syng en sang som du ved varer omkring 2 minutter, vær bevidst om at det du føler lige nu er abstienser, og glæd dig over, at i løbet af maksimalt 3 uger, så vil du ikke længere have noget fysisk behov for nikotin.

Mit mantra var: Hvor der det dejligt at jeg ikke behøver at ryge bare fordi jeg føler abstinenser.

Jeg har arbejdet med rygestop, og har haft god succes med at hjælpe rigtig mange mennesker til at stoppe, og jeg VED (ligesom dig) at du kan klare det, du skal bare være bevidst om hvad du laver, og lade være med at prøve at aflede opmærksomheden ved at erstatte rygningen med noget andet.

Kommentar
Fra : alan57


Dato : 13-06-11 16:14

Hej kartoffel88, du skal gå på apoteket og købe et rygerør der får du også nogle filter med nikotin i som kan sættes ind i når du trænger til en smøg.
Når du så har brugt det sidste filter og der ikke er mere nikotin i lader du det bare sidde i røret som du så bruger indimellem for at tage det der med at man skal have noget i hånden, efter et stykke tid vil der gå længer mellem du bruger det og en dag vil du ikke mere have behov for det, men lad være med at smide det ud for hvis trangen skulle komme tilbage så kan du altid tage det op af skuffen. Sådan stoppede jeg og røret har jeg stadigvæk, men nu er det ca 2år siden jeg har haft det i munden.
Så held og lykke med det jeg håber at du klare det, MVH:
alan57

Kommentar
Fra : ove112


Dato : 13-06-11 17:07

hver gang du føler trang så spis en gullerod det kan blive mange på en dag men det er sundt

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88


Dato : 13-06-11 19:43

Tak for hjælpen alle sammen. Ja den med viljen og et mantra lyder som den bedste måde. Måske skulle jeg først skære ned til 5 stk pr dag og aftale med mig selv at jeg kun må ryge udenfor. Efter noget tid, så kapper jeg det helt og køber mig en nikotin inhalator.



Kommentar
Fra : kartoffel88


Dato : 14-06-11 08:03

Mit forrige indlæg lød måske lidt selvmodsigende. Det er viljen det handler om, men alligevel vil jeg skære ned og bruge hjælpemidler
Nå men jeg skal alligevel forberede mig mentalt i et godt stykke tid i forvejen. Så hvorfor ikke også forberede sig fysisk?

Kommentar
Fra : Kortoververden


Dato : 14-06-11 08:57

Nedskæringer hjælper ingenting.

Tænk over det her.

En ryger der ryger 20 cigaretter om dagen oplever ca 2 timer og 10 minutter fuldstændig uden abstinenser.

Hvis du skærer ned til 5 cigaretter bliver din abstinensfri tid reduceret til 35 minutter, altså bliver hver eneste cigaret noget helt særligt, og så er det sværere at give slip.

Dine abstinenser bliver i øvrigt ikke mindre fordi du stopper fra 5 end fra 20, så det nemmeste (viser alle erfrainger) er at stoppe en gang for alle, betragt det som en gave til dig selv, at du gør dig fri, drop nikotin præparater, det holder dig også bare fast i afhængigheden. Og glæd dig over at du aldrig mere skal bekymre dig om du nu har nok cigaretter/tyggegummi/kapsler eller noget som helst andet inden du tager til fest eller på arbejde.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177352
Tips : 31960
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407380
Brugere : 218867

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste