/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
vedr. bestyrelser
Fra : KarlSonja
Vist : 1486 gange
500 point
Dato : 09-06-11 09:56

Hej er der en som ved , om to personer fra samme bolig må sidde i samme bestyrelse? det er i almen boligbyggerri.
Der er 3 som har forladt bestyrelsen, begge suplanter er trådt til, så nu er der 4 tilbage ialt.
Formanden og konen sidder begge i bestyrelsen , og ved lige antal personer har formanden to stemmer, altå kan den bolig bestemme alt.

hej

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 510 point
Dato : 09-06-11 10:30

Det bør stå i vedtægterne hvorledes bestyrelsen kan være sammensat - prøv at se om der står noget om et medlem per husstand eksempelvis.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-06-11 10:30

Kig i vedtægterne.

Men når der er tre der har forladt bestyrelsen er der noget der stinker, så beboerne bør nok presse på for at få indkaldt en ekstraordinær generalforsamling.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-06-11 10:44

De kan vel kun bestemme hvis den ene er formand?

umiddelbart kan der ikke være noget forkert i det, ellers var den anden part vel ikke blevet valgt som suppleant.

Men ja, kig vedtægterne igennem

Godkendelse af svar
Fra : KarlSonja

Dato : 09-06-11 10:47

Tak for svaret ampere. det havde jeg slet ikke tænk på, det første svarv var udemærket til mig tak for hjælpen og hygge til dig