/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Fra Hongkong til Tyskland
Fra : ferik
Vist : 1272 gange
100 point
Dato : 01-06-11 14:11

http://www.dealextreme.com/p/3-in-1-rj45-network-rj11-and-usb-cable-tester-4439
vi har bestilt denne vare, til levering i DK
de danske toldregler siger, at vi kun må købe for 80-KR toldfrit
? hvordan er reglerne, hvis en ven`s ven køber f.eks. for 500-KR
og varen bliver leveret, hos ham (bor ved Flensburg)
og vi henter varen der

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-11 14:44

Det ændrer ikke på noget - det er stadig EU

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-11 16:10

køb den her,.. hvis den passer dig, !
http://cgi.ebay.com/Cable-Tester-LAN-USB-Ethernet-Network-RJ-45-Cat5-RJ11-/110529209596?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19bc0de4fc

Kineserne kender udmærket toldreglerne,
derfor kan man ofte se varer sælges til 'små priser'
men lidt 'rigeligt' i porto,..

så i alt bliver prisen 'rigtig',... og du slipper for told / afgifter.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-06-11 18:32

EA_HS
det du skriver er meget interesant, det vil jej se nærmere på
Refi
DK og det øvrige EU har jo forskeligere Skat og momsregler
så min tanke var, at man måske også havde forskelligere bagatel grænser
? er du sikker på, hvad du skriver, og hvor kan jeg evt læse om det
Erik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-11 19:23

Citat
og hvor kan jeg evt læse om det

Tjek du bare EUs lovgivning.....

Hvis det var en mulighed, ville alle jo blot bestille til et andet EU land - og derefter få det sendt INDENFOR EU

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 10-06-11 22:04

Tak for svaret EA_HS.