/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Pris på opmuring
Fra : Schwausenjr
Vist : 1710 gange
20 point
Dato : 24-05-11 20:55

Jeg er pt i gang med en tilbygning på 34 kvm.

Jeg er ikke håndværker, men har hænderne vendt rigtigt, har lavet en del selv og er indtil videre godt tilfreds.

Jeg har selv lavet fundament, indermur i gasbeton samt opsat spær, lagt tag osv.

Jeg tør dog ikke kaste mig ud i at mure, så jeg har fået et tilbud fra en bekendt murer...

Han vil have 35.000-40.000 for at opmure 2000 hele sten og 2000 kopper... Jeg har materialer stående, og jeg skal gå som arbejdsmand. han siger det vil tage ca. to uger. Bygningen er kvadratisk med høj gavl, men med et hjørne "skåret af", så der er to 45 graders hjørner. Der er 2 dørhuller og 4 vindueshuller.

Jeg har rigtigt svært ved at vurdere om det er rimeligt... Men idet mange har sagt det er rigtigt dyrt, henvender jeg mig her, hvor jeg før har fået rigtigt gode råd..

Mvh. Flemming

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-05-11 21:37

næh det ville koste 50.000

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 24-05-11 21:51

kontakt enmurmester eller to få dem til at give et overslag evt, tilbud din vens pris er ikke god

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 20 point
Dato : 24-05-11 22:51

Hej.... Umiddelbart lyder prisen Ok i forhold til det antal timer der skal bruges. En murer skal havde godt 425.kr i timen + moms = 530 +/-.... Det kan du så gange op med 74 timer. (14 dage)
Det giver en samlet pris på 39220.kr....

Men du kan prøve at indhente nogle uforpligtet tilbud på 3-4 murermester og se prisen i forhold til hinanden. Bare husk at det ikke altid er det billigste tilbud der er bedst.... Det er håndværker som står bag!!!!

Lige en sidste ting du skal havde med i dine overvejelser, så er der skattefradragsregler på vej 1.juni (måske).... Så mon ikke du kan spare lidt penge der????

http://www.erhvervsbladet.dk/bygge-og-anlaeg/nyt-fradrag-giver-kaempeloeft-til-byggebranchen

http://www.erhvervsbladet.dk/bygge-og-anlaeg/loekke-lover-skattefradrag-for-haandvaerk

McBobo

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-05-11 02:57

har fået 4 stk stolper opmuret med jern i midten fundament (ca. 40X40cm) afsluttet med en støbt top dette koster lidt under 25000kr imcl moms og matrialer ca. 140 høje

snakket med flere murer og valgte 2 de lå begge i dette prisleje

Godkendelse af svar
Fra : Schwausenjr

Dato : 27-05-11 21:17

Tusind tak for svar

Kommentar
Fra : Schwausenjr

Dato : 27-05-11 21:18

Tak for svar