/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Producenter i Europa, evt i Moldavien?
Fra : Katjavalentina
Vist : 1271 gange
70 point
Dato : 12-05-11 15:55

Hej,

Jeg vil lige hører nogen af jer om i har erfaring med producenter indenfor tekstil branchen i Europa? Evt, i Moldavien, Rumænien el Tyrkiet. Det må gerne være billigt, men samtidigt med at man kan "holde øje" med varerne.

Og er der nogen som ved om det kun er bomuld som man kan fremstille økologisk/fairtrade? Tænkte nemlig på rayon eller modal...

Mvh
Katja

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-11 16:14

Citat
Evt, i Moldavien, Rumænien el Tyrkiet

Var det virkelig de bedste du kunne finde på at handle med

Hvad er det lige de gør for "os"

Kommentar
Fra : Katjavalentina

Dato : 13-05-11 09:31

Jeg vil gerne have mulighed for at tjekke op på varerne osv, som er lidt svært hvis produktionen foregår i Asien.
Og hvad de lige gør for os, så ved jeg at de ikke forpester miljøet som de gør i Indien, Kina og Pakistan fordi de har skærpet reglerne inde på fabrikkerne.....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-05-11 10:52

refi.

Nu handler alt jo ikke om at handle ud fra en eller anden social bevidsthed, og hvis det gjorde, så var der rigtig mange produkter du ikke kunne finde på hylderne i danske butikker, og hvis du skulle være heldig at støve dem op, så ville det ikke være muligt at betale for dem.

Det er heldigvis sådan at man, i det store hele, kan handle med de lande man ønsker, uden at skulle stå til ansvar over for andre end SKAT.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-11 13:09

Citat
Nu handler alt jo ikke om at handle ud fra en eller anden social bevidsthed

Så er der jo ingen grund til at nævne "navne" på lande

Så du har nok ret i det socialistiske - vi er nok mere ovre i det kapitalistiske...

Accepteret svar
Fra : Cimbombom

Modtaget 70 point
Dato : 15-05-11 16:36

der er Mavi Jeans som har produktion ved Izmir en havneby ud til middelhavet.
( http://www.mavi.com/ )

Også er der Safak Tekstil men tror deres fabrikker ligger ud til det sorte hav,så der er nok større transport udgifter.
( http://translate.google.dk/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.safaktekstil.com.tr%2Furetimtr.html&sl=tr&tl=en&hl=&ie=UTF-8 )

kender ikke andre tekstil producenter i de lande du nævner.

hilsen cimbombom.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 15-05-11 16:46

Jeg har kigget i mit klæde skab har en kort ærmet t-shirt som jeg købte da jeg var på ferie. Den er produceret af Erdem tekstil.

har fundet hjemme siden ( http://www.erdemtekstil.com/index.aspx?page=|EN )

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-05-11 17:05

Refi

Du vrøvler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-05-11 18:12

Gør jeg ikke altid det (når man ikke er enige)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-05-11 07:44

refi

Det har intet med enighed at gøre, der er bare ingen sammenhæng i det du skriver.

Først og fremmest er der ikke andre end dig der nævner noget om politisk/ideologisk standpunkt, så hvorfor trække det ind i diskussionen, og dernæst, hvad er der galt i at forespørge på navngivne lande, bare fordi man undlader at vægte den sociale bevidsthed?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-11 07:54

Citat
så hvorfor trække det ind i diskussionen

Og hvad er det lige DU trækker ind

Godkendelse af svar
Fra : Katjavalentina

Dato : 16-05-11 08:36

Tak for svaret Cimbombom.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 16-05-11 17:14

Det var så lidt, nu ved jeg jo ikke hvad du vil have produceret.

Men her er tlf nr 0090 212 664 87 27 til Tekstil producenternes arbejdsforening i Tyrkiet. alle de firmaer der beskæftiger sig med tekstil er registeret / medlemmer af denne forening. Så hvis du kan englesk eller tysk kan du ringe til dem. de kan sikkert vejlede til den rette producent.

kilde ( http://translate.google.dk/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.meslekodalari.com%2Fmeslekodasidetaylari.asp%3Fid%3D205&sl=tr&tl=en&hl=&ie=UTF-8 )

håber du fik en brugbart svar.

hilsen cimbombom og fortsat god mandag.