/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Koblingshovedcyl til at trække i
Fra : mi-to
Vist : 618 gange
50 point
Dato : 08-05-11 08:49

Findes der er koblingshovedcylinder der ska trækkes i for at aktivere den ell ska der trykkes på dem allesammen for at aktivere

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-05-11 12:46

Hvis du har behov for en invertering af en koblingsfunktion kan du anvende en fjeder..

Så når fjeder kobling er "ubetjent" er der friktion og når den betjens kobles motor ind. Det system anvendes på meget haveudstyr. Hvor det fungere som en "dødmands anordning", så når man slipper koblingen stopper maskinen.

vh Ben

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-05-11 14:12

Jeg tor ikke at der laves sådanne cylindre til træk. Det vil være for kompliceret med holdbare trykstærke pakdåser omkring trækstangen. Men med en simpel vægtarm ( vippearm) udenfor cylinderen kan du lave et træk om til et tryk.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 08-05-11 14:16

Det er fordi jeg laver en offroad gokart med motorcykel motor som har hydraulisk kobling men kan man bruge en bremsehoved cylinder fra en gokart til kobling

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 08-05-11 15:25

tænker på om man ikk kan bruge sådan en model her til kobling der ska vel ikk så meget kraft til at koble ud

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 25 point
Dato : 08-05-11 15:44

Systemet er det samme... hydralik til begge dele.

Dit projekt med en 750 motor ¨på en offroader, handler de flete af dine indlæg om...

Så den del kender de fleste af os..

vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : mi-to

Dato : 08-05-11 16:03

Tak for svaret Benjamin.Hansen.