/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Forlængelse af 2 årilg udlejning
Fra : annecarmes
Vist : 1028 gange
20 point
Dato : 05-05-11 13:16

Min kæreste har udlejet sin ejerlejlighed for to år, med udløbe 31. januar 2012. Lejeren ønsker at blive boende længere, hvis det er muligt.
Vi ønsker selv at flytte i lejligheden, men vil gerne forlænge med ½ år.
Er det juridisk gældende når vi selv ønsker at flytte ind sommeren 2012, eller gælder de samme regler, at forlængelse regnes for udlejning på ubestemt tid?
Anne

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 30 point
Dato : 05-05-11 13:19

Problemet med at forlænge en tidsbestemt lejekontrakt er at så kan i risikere, at lejer ikke flytter til aftalt tid.
Og så kan i løbe ind i problemer.
Se evt. her:
http://www.danskeboligadvokater.dk/Default.aspx?ID=44&M=News&PID=40&NewsID=629

Godkendelse af svar
Fra : annecarmes

Dato : 05-05-11 13:30

Tak for svaret Kortoververden.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 05-05-11 22:56

DER HAR VÆRET FLERE SAGER HVOR DET HAR VÆRET LOVLIGT AT FORLÆNGE FREMLEJEN,
EEN GANG, MEN IKKE TO GANGE,
MEN DER SKAL VÆRE EN RIMELIG BEGRUNDELSE.

DET ER IKKE NOK F.EKS.:
"AT VI KAN GODT UNDVÆRE LEJLIGHEDEN ½ ÅR MERE"

DET SKAL MERE VÆRE I RETNING AF AT MIN UDSTATIONERING ER UDSAT ½ ÅR.
ELLER LIGN.

MVH AG112