/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
If sætninger....
Fra : Hausbaer
Vist : 1127 gange
500 point
Dato : 03-05-11 13:00

Jeg har flg. tabel i Mysql

Link= link til hjemmesiden (f.eks. http://www.thyholmloebeklub.dk/billeder.dk)

fil=link til pdf-fil (f.eks. http://www.thyholmloebeklub.dk/upload/maj2011.pdf)

www.thyholmloebeklub.dk/shownews.php

Link fil
tom tom Kun en overskrift
www.. tom Link til hjemmesiden (billeder)
tom tom Link til PDF filer

Jeg henter hele tabellen ned med en forespørgsel

hvordan klarer jeg den med if sætninger??

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 03-05-11 13:05

Ja det ser lidt underligt ud...

Prøver lige igen

Link___fil
tom__ tom ____Kun en overskrift
www.. tom ____Link til hjemmesiden (billeder)
tom__ Link ____Link til PDF filer

Kommentar
Fra : ajuul

Dato : 03-05-11 18:36

Den nemme metode må være at gøre noget lignende dette:
Kode
if(($p["link"]=="") && ($p["fil"]=="") {
$x="Overskrift";
} elseif((($p["link"]=="") ) {
$x="PDF: ".$p["fil"];
} elseif($p["fil"]=="") {
$x="Billeder: ".$p["link"];
}

Denne duer under forudsætning af, at du har lavet en forespørgsel og den er returneret i $res og hentet med $p=mysql_fetch_array($res).
$x er så den variabel, der indeholder dét, du vil have ud på siden.
Det kan gøres super-fancy, hvis du vil, men det her virker.
Hvis jeg ikke har forstået et kuk, så skriv tilbage.

/ajuul

Accepteret svar
Fra : ajuul

Modtaget 500 point
Dato : 03-05-11 18:38

HOV, der mangler nogle parenteser:
Koden skal være:
Kode
if( ($p["link"]=="") && ($p["fil"]=="") ) {
$x="Overskrift";
} elseif( $p["link"]=="" ) {
$x="PDF: ".$p["fil"];
} elseif( $p["fil"]=="" ) {
$x="Billeder: ".$p["link"];
}

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 03-05-11 19:16

Super.. den vil jeg prøve... jeg brugte nok den mest undrlige metode...

mysql_connect("localhost", "XXXX", "XXXX") or die(mysql_error());
mysql_select_db("thyholmloebeklub?dk?01") or die(mysql_error());
$query = mysql_query("SELECT * FROM nyheder order by id desc");
while($row = mysql_fetch_assoc($query)) //Lav en while der kører alle rækker igennem
{

IF ($row[fil]=="" && $row[link]!=="")
   {echo"<tr><td>$row[dato]</td><td>$row[nyoverskrift]</td><td><a href=\"$row[link]\">Link</a></td></tr>";}

IF ($row[fil]=="" && $row[link]=="")
   {echo"<tr><td>$row[dato]</td><td>$row[nyoverskrift]</td></tr>";}

IF ($row[fil]!=="" && $row[link]=="")
   {echo"<tr><td>$row[dato]</td><td>$row[nyoverskrift]</td><td><a href=\"$row[fil]\">Link</a></td></tr>";}

}

Kommentar
Fra : ajuul

Dato : 03-05-11 19:35

Det du laver er såmænd ok (bortset måske fra de redundante tjek – men skidt med det; det er jo også bare finpudsning).

Det er faktisk bare igen et lille tegn, der driller!!!

Det hedder ikke !== men != (altså kun ét lighedstegn, når du laver IKKE-LIG-MED-tjek.

/ajuul

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 04-05-11 09:05

Tak for svaret ajuul.