/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
Hvor hurtigt kan man få mobilt internet?
Fra : Camilla100
Vist : 1248 gange
50 point
Dato : 29-04-11 22:46

Hej

Jeg skal til Tyskland på mandag, og jeg vil meget gerne kunne tage min computer med mig og gå på internettet. Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan gå ud og købe et "stik" til det i morgen, som vil virke med det samme, eller om der vil gå en længere periode, inden det virker. Hvis det kan lade sig gøre, har I så nogle tip til, hvad jeg skal investere i - jeg skal kun bruge det en uge.

Venlig hilsen
Camilla

Accepteret svar
Fra : Boxerpige101

Modtaget 60 point
Dato : 29-04-11 22:59

Det kan ikke betale sig for en uge, stik + abb. + udenlandstillæg det løber sig nemt op til 1000,- kr. Visse selskaber reklamerer med at man kan bruge det i udlandet, men det er kun i norden dette gælder, til Tyskland skal du have et tillægsabb. Det er billigere at hoppe på et af de offentlige net hvor man betaler timepris. Ofte kan man få netadgang på campingpladser, hoteller eller vandrehjem, brug dem og læg så en god firewall ind.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-04-11 00:53

I øvrigt kan du ikke købe et abonnement til en uge, du kommer til at hænge på mindst en måned

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-04-11 07:33

du kan bruge det med det samme, men det er hamrende dyrt at bruge i udlandet.
jeg kender en der lod sine børn bruge internettet på telefonen i ferien. det kostede over 40000 kr. og det var kun på en uge.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-11 15:48

Citat
jeg skal kun bruge det en uge
kan det så betale sig at investre i noget? Du kan sandsynligvis bruge din telefon som modem og komme på internettet med telefon og computer sluttet sammen med en usb kabel, de fleste nye telefoner kan bruges
Citat
Når du bruger mobilen som modem, kan du slutte computeren til internettet via mobilen. For at kunne bruge mobilen som modem skal du bruge:

* Et mobilabonnement, der understøtter dataoverførsel.
* Datakontoindstillinger i mobilen, der giver adgang til en internetserver.
https://www.telmore.dk/1210849653134/HelpFAQItem_C/hjaelp/HelpFAQitem_3_opsaetningafopkaldsforbindelse
De advarsler de andre kommer med er rigtige nok, roaming i udlandet er meget dyrt og nogle abonnementer kan ikke bruge dataoverførsel i udlandet, det gælder for eksempel mit eget abonnement hos Telmore, der skal jeg selv aktiv tilmelde mig data i udlandet før jeg kan bruge min telefon i udlandet, så download ikke noget unødvendig og brug ikke forbindelsen i lang tid, hvis du bare vil tjekke e-mail og kortvarig følge med for eksempel på Facebook så går det ikke helt galt, få eventuel sat loft over hvor meget du kan bruge på data i udlandet
https://www.telmore.dk/1289565702861/NewsItem_C/om-telmore/News_2011-02-09_paspaadataiudlandet

Godkendelse af svar
Fra : Camilla100

Dato : 01-05-11 00:04

Tak for svaret Boxerpige101.