/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Selvtillid og positiv livsindstilling
Fra : jansler
Vist : 1624 gange
100 point
Dato : 06-04-11 12:49

Hej

Jeg søger helt bestemte gode råd omkring en positiv indstilling til dagen.

Jeg har for ikke så længe siden fundet dem på nettet, men de er som sunket i jorden

Det drejer sig om fx.
Når jeg vågner om morgenen, er jeg glad for så betyder det at jeg lever.
Når telefonen ringer, betyder det at jeg har venner
Når børnene roder på deres værelser, betyder det er de er raske
osv. osv.

Er der en som kender til dette site?

På forhånd tak.
Jansler

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 06-04-11 13:00

Citat
Når jeg vågner om morgenen, er jeg glad for så betyder det at jeg lever.

Eller vækkeuret har ringet

Citat
Når telefonen ringer, betyder det at jeg har venner

Eller du er i kløerne på en telesælger

Citat
Når børnene roder på deres værelser, betyder det er de er raske

Eller naboens børn har været på besøg og er gået igen

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 06-04-11 13:37

kan du bruge denne side http://www.weta.dk/kunstenatleve.asp

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 06-04-11 14:02

Hej

Nej det er ikke den side. Der er ca. 10 - 20 sætninger, som er livsbekræftende og det hvad jeg kan huske om sitet.

Men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-04-11 15:43

Evt. DepNet eller Sind eller noget lignende.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-11 16:58

Kan du ikke tænke positivt selv ?

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 06-04-11 17:34

Jo, jeg kan sagtens finde på noget positivt selv

Grunden til at jeg søger sitet er, at jeg fortalte om de gode input til en gruppe mennesker og lovede at sende linket - og nu kan jeg ikke finde det

Og da kandu.dk har hjulpet mig med andre super gode ting, tænke jeg at måske ........

Jansker

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-11 18:26
Kommentar
Fra : jansler

Dato : 06-04-11 21:45

Hej

Jeg har lige fået den fra en af mine venner og den lyder således:
Jeg er taknemmelig for:

- for manden, som ligger på sofaen og ser tv, fordi det betyder, at han er hjemme hos mig og ikke på værtshus

- for teenageren, som klager over at skulle rydde op på sit værelse, fordi det betyder, hun er hjemme og ikke på gaden

- for skatten jeg betaler, fordi det betyder, at jeg tjener penge

- for rodet, som jeg må ordne efter et selskab, fordi det betyder, at jeg har haft venner på besøg

- for tøjet, der er blevet for småt fordi det betyder, at jeg har nok at spise

- for min skygge, som forfølger mig, fordi det betyder, at solen skinner

- for vinduer som må vaskes, og kælderen som må ryddes, fordi det betyder, jeg har et hjem

- for alle klagerne jeg hører om regeringen, fordi det betyder, vi har talefrihed

- for parkeringspladsen, jeg finder længst væk fra indgangen, fordi det betyder, at jeg både kan gå og har bil

- for elregning, fordi det betyder, at jeg har både lys og varme

- for bunken med beskidt tøj, som må vaskes, fordi det betyder, at jeg har nok tøj

- for ømme muskler om aftenen, fordi det betyder, at jeg kan bruge min krop

- for vækkeuret, som hyler hver eneste morgen, fordi det betyder, at jeg fortsat lever

Herlig aften

AG

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 06-04-11 21:47

Point til refi for de kvikke bemærkninger