/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Rosiner
Fra : DawnArrow
Vist : 1389 gange
50 point
Dato : 05-04-11 20:46

I løbet af det sidste år til to har jeg lagt min livsstil rigtig meget om, deriblandt er jeg på det seneste begyndt at spise rosiner i stedet for slik. Nu er jeg bare begyndt at blive rigtig bekymret for, om jeg spiser for mange rosiner.
Jeg spiser cirka 200 g om dagen, fordelt mellem måltider.
Er det for meget?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 05-04-11 21:07

200 gram rosiner, det er ca 600 kalorier i form af rent sukker , så om det er rosiner eller slik, det kommer vist ud på et, bortset fra at der er lidt flere sunde fibre i rosinerne

I øvrigt er der svampesporer i rosiner.

F.eks. for hunde er de så giftige, at 70 gram rosiner indtaget på en gang, kan give en forgiftning som medfører akut nyresvigt

Velbekomme...og vær glad for du ikek er en Labrador

Kommentar
Fra : DawnArrow

Dato : 05-04-11 21:19

Tusind tak for det hurtige svar :D Jeg må vist cutte back en smule, så, måske fordele lidt mellem rosiner og nødder x)

Godkendelse af svar
Fra : DawnArrow

Dato : 05-04-11 21:19

Tak for svaret dova :)

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 06-04-11 09:40

Et andet forslag: Erstat rosinerne med frisk frugt,- det mætter mere og der er både fiber og vitaminer i. Varier mellem forskellig frugt. Der kan gå helt sport i at finde spændende frugt. Og spis så gerne nødder ( mandler op til 50 g om dagen slanker !).
For meget koncentreret sukker kan give candidasvamp, der bl.a. giver alskens tarmproblemer - hos mennesker