/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
opsigelse
Fra : knt9347
Vist : 3639 gange
300 point
Dato : 02-04-11 11:45

ansat som løsarbejder i 6 dage..kan ikke tåle jobbet der foregår i -10 grader i lukket rum( Fødevare) spørgsmålet er: kan jeg opsige dette job og i såfald med hvor langt varsel..der foreligger lægelig erklæring.
har selv læst diverse ting om dette, er blot lidt forvirret.
Ønskeligt om et svar fra en person, der har været i tilsvarende situation.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 02-04-11 11:49

Som nyansat, har man en prøveperiode på 3 måneder

I denne prøveperiode, kan man opsige jobbet fra den ene dag til den anden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-11 12:00

Citat
Stk. 6
Opsigelsesvarsel for løsarbejdere er 1 dag pr. ansættelsesmåned.
Efter 3 måneders ansættelse kan opsigelse kun ske til en kalenderuges
ophør.

Dette er fra en tilfældig side... men som du kan se, så er det fuldt lovligt, at stoppe uden et langt opsigelsesvarsel

http://e-s-l.dk/en/Informationer/~/media/Files/esl/Overenskomster/SBA%20Ejendomsfunktion%C3%A6roverenskomst%202007-2010.ashx

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-04-11 12:41

Rådfør dig med din A-kasse inden.
Normalt får man karantæne, og kan så heller ikke modtage dagpenge, hvis man selv siger op- der er dog visse undtagelser, når der foreligger en lægeerklæring. Men det kan kun din A-kasse svare på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-11 14:19

Når man af lægelige årsager bliver nød til at stoppe med sit arbejde, kommer man på sygedagpenge

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-04-11 22:05

det er næsten umuligt at undgå 3 ugers karantæne hvis man selv siger op. men snak med din fagforening inden du gør noget overilet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-11 22:28

Citat
det er næsten umuligt at undgå 3 ugers karantæne hvis man selv siger op

Nej, ikke når der foreligger en lægeerklæring

Godkendelse af svar
Fra : knt9347

Dato : 04-04-11 15:40

Tak for svaret Nordsted1.
Det har vist sig i praksis at være korrekt.Tak for positive svar til alle også.