/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Postkort - med noget, som springer ud
Fra : ingelein
Vist : 678 gange
50 point
Dato : 29-03-11 16:03

Hej
Jeg er i god tid med at lave sange til en konfirmation. Pigen spiller fodbold, og jeg vil gerne lave en sang, - foldet A4 karton. Når mand åbner sangen, skal der ryge et ben med en fodbold ud.

Jeg mener at have set nogen købekort for længe siden, hvor der var sådan et "aktivt element" af en eller anden slags integreret.

Er der mon nogen, som kan fortælle mig, hvordan jeg kan lave det - har masser af tid - endnu.

Mange venlige hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 29-03-11 16:29

Ikke lige en fodbold/ben, men princippet i hvordan det kan laves

http://hubpages.com/hub/How-To-Make-A-Pop-Up

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-03-11 16:36

Hej og tak Nordsted1

Det er ikke helt det jeg leder efter - mit skal nærmest være "pop out" i stedet for "pop up" - men hvis jeg ikke finder andet, kan det måske bruges.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 29-03-11 18:14

http://www.pisogpapir.dk/category/kort/

Se på det nederste kort og lim et ben på den midterste firkant og erstat hjertet med en fodbold.....

Mvh

Sverola

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-03-11 16:50

Måske du skulle lime en lille fjeder på benet- eks. en fra en billig kuglepen- ?? den kan du klippe over så den ikke er så lang når du skal folde kortet sammen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-03-11 16:53

Hej smuller54
Tak for svaret - jeg er glad for alle input.
mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : anva

Dato : 09-04-11 12:42

Biblioteket har bøger med alle mulige klip-selv-kort

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 05-06-11 22:06

Tak for svaret Nordsted1.

Jeg fik eksperimenteret med det, som dit forslag går ud på, men endte med noget helt andet:
'To fodbolde limet sammen omkring en mobiltelefon med billede indsat og således at sangen strømmede ud fra mobilen.

Tak og mange hilsner
Ingelein