/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Udlandet
Fra : meliss
Vist : 298 gange
80 point
Dato : 15-05-03 18:24

Hjemme i DK, må en børsmægler i princippet godt selv handle med værdipapirer ( selvfølgelig efter at de er blevet offentliggjort på Københavns Fondsbørs ) men arbejdsgiveren sætter grænser for sine medarbejdere på hvor meget de må handle...

Men hvad så i USA og England?

Må en dealer, som det jo hedder, godt selv handle værdipapir i USA eller England??? Når jeg skriver sev, mener jeg jo privat.

Kommentar
Fra : meliss

Dato : 15-05-03 20:55

..... og....... er det lovligt at være Day-trader?

Kommentar
Fra : BAGM

Dato : 18-05-03 13:29

Der er vist ikke noget lovmæssigt i vejen for at være day-trader, men i et surt marked, tror jeg ikke der er mange, der høster på det. At sælge et nedadgående papir med begrænset tab kan vel kun retfærdiggøres, hvis man på forhånd kender aktiens bund-niveau. Og sæt nu man sælger på bundniveauet, hvad undertegnede har gjort engang (Navision i kurs 140 et års tid førend de blev solgt tæt på de 300)

Jeg tror is-i-mavenstrategien er den bedste for tiden med mindre udsvingene er meget store, men det er ikke et kvalificeret kig i krystalkuglen. Jeg er almindelig dødelig og en såkaldt småsparer. Held og lykke

Mvh

Kommentar
Fra : Tkjerulf

Dato : 03-06-03 15:42

Hejsa jeg har stor success med handel i usa, som selvstændig dealer.
vær opmærksom på IKKE at blive registreret som det du kalder day trader, i usa "pattern day trading", det er kun aktuelt hvis du forventer at købe sælge ca. 15 akiter om ugen. sker dette kan det ikke laves om, og nye beskatningsregler indgår...

I dk betaler man jo kapital skat (ca. 40%) af afkastet for en aktie, der er handlet inden for 3 år... ret surt for en som mig, og ikke de normale 28%