/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
SPC / Scada / OEE
Fra : pedroso
Vist : 737 gange
300 point
Dato : 27-03-11 14:17

Vi skal til at vælge et system til vores fabrik til præsentation af produktionsdata.

Generelt set har vi et antal semiautomatiske og fuldautomatiske maskiner, som producerer medicinsk udstyr. I udlandet har vi også manuelle linjer.

På en ny linje, som jeg er ved at få indkøbt har jeg fået lov/penge til at implementere et SCADA system. Jeg har valgt i øjeblikket at koncentrere mig om SPC delen, dvs. opsamling og præsentation af performance data.

Jeg vil gerne høre om nogen har erfaringer med nogle gode systemer.

Det, som allerede er ordret er
- Opsamling af data fra forskellige online instrumenter. Dvs. variable data som f.eks. tryk og temperatur. Vi opsamler typisk data per cyklus, dvs. pr. procuceret part.
- Opsamling af maskindata, dvs. hændelser, hvor maskinen er stoppet på grund af et eller andet signal. Jeg vil gerne håndtere dette ifht OEE, dvs. effektivitet.
- Recept-delen. Dvs. input af batch data og den slags, ser vi bort fra lige nu, men det bør vi have med på sigt.

Data ryger ned i en SQL server. Det er herfra vi mangler et system.

Vi har kig på NWA Quality Analyst. Men vi har en konsulent på banen, som hellere vil programmere alt op i VB.

Vi ligner Novo, Coloplast, Ambu. Nogen, som ved, hvad de bruger der?

Accepteret svar
Fra : Peder99

Modtaget 310 point
Dato : 27-03-11 15:00

Hej pedroso

Jeg arbejder selv som SCADA programmør hos ABB A/S.

Farmaci er ikke lige min afdeling.

Det er Skovlunde afdelingen du skal have fat i.

Kontaktperson:
Per Larsen
ABB A/S
Meterbuen 33
2740 Skovlunde

se evt. dette link:
http://www.abb.dk/industries/us/9AAC123930.aspx?country=DK

Jeg mener de har leveret systemer til blandt andet Novo.

Tag en snak med dem og hør hvad de kan tilbyde. Jeg vil tro de kan levere et system der kan alt du har brug for.

Mvh
Peder

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 01-04-11 14:37

Har du fået snakket med Per Larsen eller har du helt droppet emnet?

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 01-04-11 15:16

Jeg har ringet og lagt en besked, men har ikke rigtig hørt fra ham endnu.

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 01-04-11 21:19

Hej.

Jeg prøver lige at få fat i ham på mandag for at få ham til at kontakte dig!

Godkendelse af svar
Fra : pedroso

Dato : 05-04-11 18:13

Ok, så fik jeg fat på ham. Tak for svaret.