/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Hvilken digitalboks til TV?
Fra : Maksimus
Vist : 679 gange
25 point
Dato : 17-03-11 12:48

Hejsa.
Jeg vil gerne have en boks så jeg kan modtage digitalt tv og alke hd kanalerne.
Aner intet om det, men så på edbpriser at der findes flere typer med forskellige bogstaver odv.
Er der en der kan linke til en god en?

Tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-11 13:15

Citat
og alke hd kanalerne

Det var ikke så lidt - det bliver dyrt....

Hvem er din signalleverandør ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-11 13:21

PS...

En box alene gør jo ikke dit TV til HD...

Så hvad HAR du allerede af "udstyr"

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 25 point
Dato : 17-03-11 15:02

Først og fremmest skal Du finde ud af om Du får DVB-T eller DVB-C signaler.

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 17-03-11 17:00

Hej med jer.

Det er et ca. 4 år gammelt TV (Fladskærm).

Refi:

Hehe. Jeg mener bare DR HD og TV2 Film

LuffeA:

Nå ja det var jo vigtigt. Lige præcis derfor jeg spurgte herinde. Dejligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-11 17:25

DR HD er ikke noget problem hvis TVet kan VISE HD....

TV2 Film kræver abo hos en eller anden udbyder.... Den kan du ikke få med antenne...

TV2 Film i HD kræver udover en udbyder , et EXTRA abo.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-11 17:38

Citat
Nå ja det var jo vigtigt. Lige præcis derfor jeg spurgte herinde. Dejligt

Så mangler du bare at "svare" hvem din TV-udbyder er

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-03-11 17:50

Hvis det blot er til gratis kanaler, kan jeg anbefale en Digiality boks:

http://www.pricerunner.dk/pi/229-1144281/Digital-TV-boxes/Digiality-T-500-CX-DVB-T-Produkt-Info

Vore har kørt upåklageligt - via egen udvendig TV-antenne

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 17-03-11 18:37

Jeg jan ikke lige huske navnet på udbyderen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-03-11 18:47

Hvis du er på en eller anden form for kabel tv eller fællesantenne , kan vi ikke give dig et præcist svar.
De forskellige bruger forskellig teknik, og det er endda ikke alle ,som giver digital tv. Derfor heller ikke HD.
fordelen ved HD er iøvrigt ret begrænset.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-11 18:51

Citat
Jeg jan ikke lige huske navnet på udbyderen

Så kig i dine regninger

Det lyder som lidt af en vittighed...

Hvis IKKE du er på kabel-TV (af en eller anden art) kan du IKKE få TV2 Film UANSET hvad du køber......

Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 17-03-11 19:35

Nårh.. det er kabelt tv og det er fælles. Sidder bare et andet sted i byen og kan ikke lige se hvem det er jeg har af udbyder
Men jeg ringer til dem og hører hvilket signal de sende med så jeg ved hvilken type box jeg skal gå efter

Tak for hjælpen alle sammen.