/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Udluftnings skrue ???
Fra : nomore
Vist : 639 gange
100 point
Dato : 16-03-11 18:53

Jeg er lige løbet over disse mærkelige ? skruer
der er ingen_ INGENgennemgang i den, men alligevel er der *næsten* gennemgang
er det normalt, at der sidder en sådan på en mc.

Jeg kunne ikke forstå at der ikke kom luft og andet ud af den, da jeg udluftede bremserne,
men da de fik en omgang længere UD af gevindet, boblede luft og andet ud,
men ikke af hullet.

Som der kan se´s på billederne kan jeg få et meget tynd bor ned i det ``såkaldte``
udluftnings-hul, men det er blindt...

http://www.gratisimage.dk/image-B1A4_4D80FB39.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-BB73_4D80FB39.jpg

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-11 18:55

Jeg er bare lidt forvirret.. ikke meget.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-03-11 18:57

Helt almindelige udluftningsskruer..såmænd.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-11 18:58

Dem på billedet

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-11 19:03

Hvordan kan dette så lade sig gøre, når/ hvis det KUN er en ? bolt
en af de sidste klips, han kan da få det UD af den skrue??
http://repvideo.lars-mc.dk/repvideo/view.repair_video.php?id=11

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-11 19:03

For enden er der en kegle som lukker for gennemgang langs det neddrejede stykke, og der bør også være hul indtil midten hvor boret når ned.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-11 19:05

De (billeder) minder egentlig mere om en JUSTERE skrue til en karburator eller den type

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 16-03-11 19:08

Den ser meget koroderet ud, så det lille sidehul er nok lukket af rust og eller skidt.

Køb en ny skrue. Der findes ikke så mange forskellig slags bremseskruer , så er velassorteret bremse værksted burde kunne levere en ny.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-11 19:09

Citat
For enden er der en kegle som lukker for gennemgang langs det neddrejede stykke, og der bør også være hul indtil midten hvor boret når ned.

NOPE...

HAR set efter og jeg har flere af dem = eller OGSÅ er de så gamle,
at de bare er ? smeltet sammen, så jeg ikke kan se det mere.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-11 19:12

Citat
så det lille sidehul er nok lukket af rust og eller skidt.

WOW____ jeg er sg_ ved at blive?

er det på størrelse med en 1/10 mm

Billede følger = hvis jeg lige kan `knalde´det lille hul.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-11 19:13

Luft / bremsevæske skal ud gennem hullet hvor boret sidder.
Det kommer ind i den anden ende et sted.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-03-11 19:29

Citat
Den ser meget koroderet ud, så det lille sidehul er nok lukket af rust og eller skidt.

JOW DAK og andet...
Stak en nål i en lille (mærkelig) plet,,.-..---....
http://www.gratisimage.dk/image-A3CA_4D8103DF.jpg

Citat
Luft / bremsevæske skal ud gennem hullet hvor boret sidder.
Det kommer ind i den anden ende et sted.

Jeg plejer at sprøjte væsken i, hvor der er ? udluftning,
men det er smag og behag, og det kunne jeg ikke gøre denne gang =

før NU,

Men bortset fra DET, så kan jeg vel nøjes med at lufte UD,
så der bare kommer væske ud af de gamle skruer, indtil videre,
indtil jeg får købt nye, der vil virke som de skal...?

Takker for hurtige svar...

D.A.K

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 16-03-11 19:33

Hvem i alverden havde tænkt på DET.
De havde lagt i blød i flere dage, uden at jeg kunne se det,
eller overhovedet kom på den tanke = hul i siden af skruen...

og ellers tak...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-11 19:44

Citat
For enden er der en kegle som lukker for gennemgang langs det neddrejede stykke, og der bør også være hul indtil midten hvor boret når ned.

Nemlig.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-03-11 20:09

Citat
Nemlig.

Jeg LÆSER hvad jeg kan genkende = SIDEHUL

Citat
der bør også være hul indtil midten hvor boret når ned

VS
Citat
Den ser meget koroderet ud, så det lille sidehul

Men sådan er der JO så meget.../

Kommentar
Fra : Eyvind