/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Rengøring af glasfiber campingvogn.
Fra : kai-d
Vist : 5160 gange
100 point
Dato : 12-03-11 22:20

Er det muligt her at få et godt råd til udvendigt rengøring af glasfiber campingvogn, det gør ikke noget om det er i den billige ende.
På forhånd mange tak.
KD.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-03-11 22:28

He he, er du også ved at få campingkriller... og skal så lige havde de forbandede sorte striber af

Den nemmeste måde er at bruge dette (flasken til venstre i billedet)

http://www.ditweb.dk/comersus/store/comersus_dynamicIndex.asp

Du kan også købe det i campingtilbehørsforretningerne (sikke et langt ord) men der koster det nemt det dobbelte

Udover at vaske campingvognen med det, så bruger jeg det også som pletrens på tøjet (olie eller græs, o.lign) afvaskning af træ inden det skal have olie eller males.... det er virkelig universielt, og kan også bruges fortyndet - så er det slet ikke så dyrt i brug endda

Rigtig god campingsæson

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-03-11 22:30

ps. det eneste sted du ikke kan bruge det er på glas/vinduer - de kan blive matte -

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 12-03-11 22:59

Rodalon er billigt og kan købes rigtig mange steder.(Prøv at kigge tilbudsaviser for tiden.
http://rodalon.dk/00003/00014/
Og så forebygge det også.
Du kan også bruge det mange andre steder.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 12-03-11 22:59

Jeg har brugt klar cilikone bilpolish i flere år til efterbehandling af vinduerne. Alle små fine ridser forsvinder, vinduet bliver helt klart og der lægges en beskyttende film over glasset.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-11 09:50

Hvis du går ind her: http://www.undri.dk/, så finder du næppe noget der er bedre til at vaske/rense mange ting - bl.a. campingvogn. Vi kan kun anbefale undri, som vi har brugt i flere år til såvel båd som campingvogn. Det kan bruges til såvel metal, glasfiber, plastvinduer mm.

At bruge Rodalon til at vaske en campingvogn i, er spil af arbejde og penge, Rodalon er et disinficeringsmiddel, fx til køleskabe

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-03-11 09:51

.... UPS! Jeg glemte at skrive, at detoster ca. 125 kr. for 1 ltr.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 13-03-11 09:53

Den campingvognsæbe man kan få i campingforretningerne virker fint, den tager alle sorte striber og sorte samlinger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-03-11 10:10

Så er universalrens da noget billigere - og kan også fortyndes

Vi køber gerne et par flasker af gangen, og deler med andre campister, så kan vi spare lidt på portoen

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 13-03-11 10:14

Måske er malerrens også udmærket.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-03-11 11:29

Thyregod, det ville jeg ikke afprøve, det er trods alt en glasfibervogn

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 13-03-11 11:54

Produktet UNDRI er nævnt tidgere , men se også denne side.

http://www.campisternes-rejseportal.eu/tests/tilbehoer/tilbehoer.htm

Her er en god beskrivelse og hvor andre camp. folk har afprøvet den.
Der er også henvisninger til hvor du kan købe produktet

Niss

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-03-11 11:58

Universalrens er også yderst effektivt... derfor bliver det vel også forhandlet i campingcentrene, men hvorfor betale mere end man behøver - køb det direkte hos forhandleren og spar.. bestil evt. sammen med andre og del portoen..........så kan bruge de overskydende penge til at camperer for

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 13-03-11 22:23

Tak for svaret alka.

Men også tak til alle andre indlæg, bare rigtigt gode tips.

Mvh.
Kai.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 13-03-11 22:44

Jeg skal ud selv og have fat i noget Undri.
Har tidligere brugt Rodalon, men er da ikke bange for at prøve noget nyt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-03-11 17:26

Selv tak kai-d.

De "skrappe sager", der affedter, har ofte en PH-værdi på 12-14. Det fremgår end ikke af de produkter man kan købe ho CV-forhandlerne. Nå man har vasket sin CV nogle gange når den har rundet nogle år, så begynder skyllevandet at blive grå/hvidt - hvad mon giver den farve?

Undri har en neutral PH-værdi på ca. 7, hvorfor den ikke ødelægger noget. Når den renser så godt, er det nok pga. de naturlige ting Undri indeholde3r, så den kan "opløse naturen" selv, der sidder på CV*en.