/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Transformer
Fra : atie
Vist : 623 gange
100 point
Dato : 09-03-11 16:16

Jeg leder efter en transformer 9½ w eller 12 wat.. Den skal bruges til en Singer Strikkemaskine af ældre model, jeg har mistet den der hørte til og er der nogen der kender et sted hvor man kan skaffe såden en fra. Jeg har kontaktet forskellige forretninger der forhandler Strikkemaskiner, men i dag laver man ikke de maskiner hvor man bruget transkformer til, nu er de computerstyret.
Måske ligger du inde med et tip jeg kan bruge.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-03-11 17:22

Først skal du finde ud af præcist hvor meget strøm den skal levere og hvor høj spænding. Det første måles i enten A (ampere) eller W (watt), spændingen måles i V (volt). Formlen er at W = A*V
Derpå skal du vide om din "transformator" skal levere jævnstrøm/DC eller vekselstrøm/AC
Alt dette bør stå på den gamle transformator eller på strikkemaskinen.
Det gør som regel ikke noget at transformatoren kan levere for mange Watt eller A, men Volt skal passe. Det bliver måske nødvendigt at sætte et andet stik på, da der er utroligt mange forskellige stik.

De 9 1/2W eller 12 Wat lyder lidt mærkeligt.

Derefter kan du prøve at se om du kan finde en passende her, eller lignende steder.
http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showGroup=29

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 09-03-11 17:25

Du kan prøve at oprette dig i dette forum og stille spørgsmålet der:

http://maskinstrikning.dk/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-03-11 11:33
Godkendelse af svar
Fra : atie

Dato : 10-03-11 17:29

Tak for svaret smuller54 .. Det var det helt rigtige sted du sendte mig hen og jeg har fået lovning på det jeg skal bruge, hvor heldig kan man være.. tak tak tak knu