/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Discosprolab i kæben.
Fra : iOliver2
Vist : 920 gange
100 point
Dato : 09-03-11 00:37

Hej Kandu.

Har en kæreste der for et par dage siden fik rigtig ondt i kæben, har været ved lægen og fået konstateret at der er en discusprolabs i hendes kæbe (Temporomandibular Disorders) også kaldet TMJ.
Han kunne dog ikke gøre meget andet nu, end at give hende smertestillende, anbefale skånekost og fortælle at hun skal et par gange om dagen forsøge at åbne kæben op.. dette skal hun prøve i 10 dage...

Er der nogen som eventuelt har erfaring eller selv haft dette og kender nogle øvelser eller andet der kan afhjælpe/lindre problemet og/eller smerterne, da det virker til at det gør rigtig ondt..

Der står ikke meget om TMJ på danske hjemmesider desværre... og selv lægen måtte ringe til Odense til en speciallæge for at få råd, da det var sjældent dette forekom.

Venligt Oliver

Kommentar
Fra : pims

Dato : 09-03-11 06:36

Kender ikke selv problemet, men akkupunktur er godt mod smerter i rigtig mange tilfælde.
Pims

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 09-03-11 06:48

Jeg kender lidt til en der oplevede det sammen - hun kom øjeblikkelig til en kæbekirurg, der hjalp med at få sat kæben på plads..

Nu lyder det som om, kæben er på plads igen - men hun skal videre i systemet så hun kan få en varig løsning -- og jow det gør meget ondt

Godkendelse af svar
Fra : iOliver2

Dato : 18-03-11 00:34

Tak for svaret Nordsted1.