/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
surround sound anlæg
Fra : ashkan
Vist : 747 gange
100 point
Dato : 27-02-11 16:03

Hej

Jeg har købt et surround sound anlæg fra LG, og det fungerer fint nok ved afspilning af dvd-film, men jeg kan ikke få det til at virke på fjernsynets kanaler. Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-11 16:23

Citat
Hvad kan jeg gøre?

Indstille det rigtigt.... (under forudsætning det er forbundet rigtigt)

Brug brugervejledningen - det er det den er der for....

Det er umuligt her at guide dig gennem 100 vis af muligheder der garanteret er....

Primært drejer det sig om at finde den rigtige "kilde" (dit TV)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-02-11 17:16

Du skal på fjernbetjeningen til dit sorroundanlæg slå kilden om til TV.

Det gøres på mit under funktioner.

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 27-02-11 17:22

Jeg har rent faktisk gennemgået manualen flere gange, men det virker ikke på tv-kanalerne alligevel

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-02-11 17:27

Nu er det jo ikke alle kanaler der sender i Surround

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-11 18:06

Kan være du skal forbinde med et optisk kabel eller med HDMI kabel fra TV til Surround

har lige købt en lydbar, den skulle forbindes optisk

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 27-02-11 18:22

den er forbundet med et HDMI kabel til TV. Den virker ikke på nogen kanaler - hverken danske eller andre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-11 18:25

Det skal være en HDMI OUT fra TV, ellers virker det ikke

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 27-02-11 18:46

er du sikker på fordi mit tv har 4 HDMI IN port .det er ikke nogen HDMI OUt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-11 18:53

Det var derfor jeg skulle bruge et optisk kabel, jeg kunne heller ikke få det til at virke med HDMI

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 27-02-11 19:11

hvordan ser et optisk kabel ud og hvortil på tv'et forbindes det?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-11 19:13

Ser så'n ud
http://www.av-cables.dk/optisk_digital_kabel/optisk_toslink_kabel_41_da/

i tv er det et lille firkantet hul, dækket af en lille "låge"

Godkendelse af svar
Fra : ashkan

Dato : 27-02-11 19:20

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-11 19:27

velbekomme