/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Slem Lyskeskade Ved fodbold HJÆLP!
Fra : madsCFodbold
Vist : 1454 gange
20 point
Dato : 24-02-11 20:07

Ja som sagt døjer jeg igen med en slem lyskeskade, som stopper mit fodboldspil.
jeg havde det sidste indendørssæson (December-Januar) hvor jeg heller ikke spillede.
Skal helst slippe helt af med skaden, fordi jeg efter sommerferien skal på efterskole, hvor der er 8-9 timers træning i ugen.
Har hørt noget med at nogle fysioterapeuter kan lave en slags knæk i lysken, som gør helt vildt ondt i 1-2 dage, og derefter er det helt væk, nogen der kender noget til det?

- Håber nogen kan hjælpe mig med mit problem.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-02-11 20:43

Ja ja tror du på røverhistorier ?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-02-11 20:45

Har du overvejet at tale med en læge eller evt. en fysioterapeut om det?

Der findes INGEN mirakelkure, og hvis du finder en er den sandsynligvis ikke lovlig, der er jo en grund til at seriøse udøvere bruger tid på genoptræning efter en skade, hvad har du gjort for at komme af med din skade indtil nu?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-11 21:28

Jeg troede Jørn var ved at være træt af det....

men det er åbentbart ønsketænkning

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 25-02-11 09:39

Desværre kender jeg kun et middel: Masser af tid i ro. Og varmebukser når du træner. Undgå sidebevægelserne der kan få den til at springe op igen og nøjes med løb. Surt, men desværre..
God bedring

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-02-11 10:51

Hejsa vores 14 årige knægt havde problmer med lysken. Han tog op til lægen og fik set på sit problem. Lægen var uddannet akupunktør og fiksede faktisk problemet ved to behandlinger. Så prøv at starte med at tale med din læge.

Skal siges at allerede efter 1. behandling kunne der mærkes en tydelig forskel.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-02-11 11:12

PS det er også vigtigt du kommer til læge for at tjekke det evt. ikke skulle være noget lyskebrok eller lignende,

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 25-02-11 17:26

Hold en lille pause, tag ud og køb nogle varme/lyskenshorts du vil tydelig mærke forskel. Har selv prøvet det men pas på med at købe dem for tykke, de støtter bedre men synes man mister for meget af bevægeligheden. Prøv og se hvilke der passer bedst til dig

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-02-11 12:44

Kom du til lægen????

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 28-02-11 13:58

Kode
lyskebrok eller lignende,

lignende ?... nåh, du mener slåbrok!

Kommentar
Fra : madsCFodbold

Dato : 07-03-11 20:47

Har fået bestilt en tid ved klubbens fysioterapeut (:
- Er ved at genoptræne, har været igang med stræk- og lidt elastik øvelser i halvanden uge, og nu er jeg så småt begyndt at løbe igen (:
Det er ikke så slemt mere, og jeg kan sagtens løbe uden det gør ondt, men tør ikke lige at sætte tempoet helt op til mit normale niveau endnu, da jeg tror det er en for stor belastning.
bliver ved med at løbe 2-3 gange i ugen endnu, og så regner jeg med at begynde at træne lidt med om 2 ugers tid.
- har allerede et par varmebukser, som jeg har brugt flittigt i nu et år (:
-Snaptil, jeg vil da helt klart spørge om jeg evt. kan få akupunktur, lyder som om det virker rigtig godt (: