/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Jog r regulere selv farten?
Fra : RebornSheep
Vist : 346 gange
40 point
Dato : 21-02-11 19:47

Jeg har en Jog R som ikke helt kører som jeg vil have den skal gøre.
Den er helt standard, dog er ringen fjernet.

Problemet er det, at når jeg prøvet at holde en konstant fart på f. eks. 40 km/t, så regulere den selv lidt på farten en smule. Den holder ikke samme omdrejninger konstant som den burde gøre.
Når jeg tager bundgas og den kommer op på sin topfart, så giver den sådan nogle små ryk fra sig, og kommer langsomt ned i fart.

Jeg gætter lidt på at det er fordi den ikke får nok benzin, eller måske er CDI'en begrænset?
Hvad kunne det ellers være? Og hvordan skal jeg ordne problemet?

På forhånd tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-11 20:18

Citat
at holde en konstant fart på f. eks. 40 km/t

Du "putter" bare "ringen" på igen - så er det som det skal være

Dermed risikerer du heller ikke en "gæld" RESTEN AF LIVET, hvis noget sker....

Kommentar
Fra : RebornSheep

Dato : 21-02-11 20:29

refi

Dårligt svar..!
- Motoren holder desuden bedre hvis den ikke er begrænset, så hvorfor lade være? Der sker ikke noget som helst ved at man køre 10-20 km/t hurtigere end det tilladte. Skulle der ske noget, så dækker forsikringen, medmindre det er en voldsom ulykke og scooteren skal tjekkes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-11 20:44

Citat
medmindre det er en voldsom ulykke og scooteren skal tjekkes.

Det vil den blive ved selv den MINDSTE ulykke

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-02-11 02:20

Det ku måske være dårlig forbindelse så tændrøret ikke giver gnist altid.
Så prøv og check tændrørt og gå tilbage til hætten kablet osv og sørg for det hele er godt samlet.
Og check også stelforbindelsen er god til motoren.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-02-11 02:47

Det gårvel op og ned ad bakke i Dit område.........

Det kan motoren ikke selv kompensere for

Kommentar
Fra : knud-a

Dato : 22-02-11 23:34

Jeg tror du selv har givet svaret, nemlig at den får for lidt benzin. Prøv at sætte en lidt større dyse i karburatoren.

Knud