/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Skype Spanien
Fra : jannicolai
Vist : 1216 gange
500 point
Dato : 18-02-11 20:11

Hej skal til Spanien 2 mdr på camping.Kan jeg bruge skype,eller er der en anden billigere løsning.Når vi er dernede skal vi jo bruge en eller form for trådløs forbindelse,for at holde kontakten til dem derhjemme.En der har en god løsning ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-11 20:21

Ja du kan godt bruge Skype, hvis du har en internet forbindelse på camping'en

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 18-02-11 20:28

Ja det jeg søgte var lidt om priser

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-11 20:30

Citat
Ja det jeg søgte var lidt om priser

Ja det komme jo an på hvad det koster på campingpladsen, det aner jeg ik' en dyt om

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-11 20:32

Hvis du har din pc med og du kan logge på deres wifi(hvis de har det?) er det da nok begrænset hvad det kan komme til at koste

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-02-11 20:48

Du kan garanteret se på campingpladsens hjemmeside om der er netadgang..hvis det kniber for dig at læse dig frem til det, så kan du lægge et link på pladsen ind her, så kan vi andre prøve at læse med

De fleste pladser har så man kan sidde i sin vogn med pc'en, (men få tjekke forbindelsen inden du køber for meget tid, på nogle pladser er det kun ordenligt hvis man bor tæt på receptionen) ,men der er også de pladser, der kun tilbyder netadgang i receptionen, så du må lige læse på deres hj

Som oftes er der mulighed for 1 dag 2 dage og så eller uger.... der er altså meget stor prisforskel på hvilken udbyder der er tilknyttet campingpladserne...... og kvaliteten

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 18-02-11 21:07

Ok ingen der har nogle priser på data fra spanien,skype priser,evt messenger

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-11 21:13

Køb et taletidskort i spanien og brug det!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-02-11 21:14

Ringe og skrive fra Skype fra pc til pc er gratis det samme med msn, det er prisen for netopkoblingen du skal betale for, og den pris kan vi kun hjælpe dig med at finde, hvis du fortæller hvilken campingplads du skal være på---- hvis der overhovedet er mulighed for opkobling.

Hvis du ikke kan få netadgang på pladsen, så må du finde en netcafe, men heller ikke der kan vi hjælpe med prisen, da det er noget den enkelte netcafe selv bestemmer - men de få jeg har prøvet i Spanien har nu ikke været dyre - det er nogle år siden, så jeg kan ikke huske prisen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-11 21:21

Ser nu det er under MODEM, bruger du mobil til det eller?... køb et taletidskort!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-02-11 21:22

Hvis du er medlem af DCU kan du prøve at spørge derinde, der er mange især ældre, der bor fast dernede om vinteren

www.dcu.dk og gå ind på siden der hedder -mellem campister - og stil dit spørgsmål der

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 250 point
Dato : 18-02-11 21:29
Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-02-11 00:51

Det er forskelligt.
Der er pladser og hoteller med "gratis" internet , og andre hvor der skal betales.
Gratis betyder at det er med i prisen.
Mange internetcafeer har også grej til at skype med.

Det behøver ikke nødvendigvis at være trådløst.

Mange trådløse net med mange brugere, er så belastet at de for den enkelte bliver for langsomme og usikre til en pålidelig skype forbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : jannicolai

Dato : 19-02-11 08:44

Tak for svaret Klaudi.Takker for hjælpen til alle.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-11 09:09

var så lidt